Trusted Shops: wszystko w jednym dla e-sklepów
Firma przyznająca certyfikaty sklepom internetowym wprowadziła nowy pakiet członkowski „wszystko w jednym” wraz z półroczną ofertą testową.
Pakiet Trusted Shops obejmuje Znak Jakości, Ochronę Kupującego, Opinie o Sklepie oraz Praktyczny Podręcznik po polskim prawie e-commerce.
Znak Jakości poświadcza, że sklep prowadzi działalność zgodną z najważniejszymi regulacjami dotyczącymi praw konsumenta. Ochrona Kupującego oznacza gwarancję zwrotu pieniędzy klientowi w przypadku niedostarczenia towaru. Opcja Opinie o Sklepie umożliwia klientom wystawianie ocen e-sklepu w skali od 1 do 5 (za niezawodność, dostawę, towar, serwis) oraz zamieszczanie komentarzy. Podręcznik Trusted Shops, zawiera wskazówki jak prowadzić sprzedaż internetową zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Pakiet jest dostępny w promocji w ramach umowy na 6 miesięcy, potem e-sprzedawcy mają możliwość przejścia na 12-miesięczne członkostwo.
Aby otrzymać certyfikat Trusted Shops, sklep musi przejść audyt, w którym sprawdzane jest ponad 100 kryteriów, takich jak przejrzystość informacji dla klientów i zgodność z przepisami. Kontrolowana jest również wiarygodność finansowa sklepu. Podczas procesu certyfikacji sprzedawcy mogą korzystać z porad ekspertów Trusted Shops. Otrzymują również wzory pism i dokumentów prawnych.
Cena pakietu promocyjnego to 799 zł netto za 6 miesięcy (klienci platform IAI-Shop oraz Sote płacą 699 zł). Potem stawki zaczynają się od 129 zł za miesiąc, w zależności od obrotów e-sklepu (89 zł dla IAI-Shop i Sote).
Według Trusted Shops jak dotąd certyfikat uzyskało blisko 12 tys. sprzedawców internetowych.
Podobne aktualności
Nowy sposób kontroli klauzul niedozwolonych w e-sklepach
Od połowy kwietnia prezes UOKiK, a nie jak dotychczas Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, rozstrzyga o uznaniu danego zapisu w regulaminie sklepu za klauzulę niedozwoloną. Kary nadal są dotkliwe.
Więcej klauzul niedozwolonych w e-handlu
W 2015 r. do rejestru UOKiK wpisano 100 nowych klauzul dotyczących handlu internetowego. To mniej niż w poprzednich latach, ale w tym roku przedsiębiorcy muszą szczególnie uważać na przestrzeganie przepisów.
E-handel: klienci cenią wiarygodność
Kupujący zwracają uwagę na elementy świadczące o wiarygodności e-sklepu, takie jak znak jakości, gwarancja zwrotu pieniędzy oraz pozytywne opinie innych konsumentów - wynika z badania Infas dla Trusted Shops.