Trwa bój o Della
Szef firmy Michael Dell, który chce przejąć kontrolę nad spółką, nadal ma nieprzejednanego przeciwnika swojego planu.
Jest nim inwestor i mniejszościowy udziałowiec, Carl Icahn. Niedawno oznajmił, że uruchomi dodatkowe gwarancje dla akcjonariuszy. Dzięki temu jego oferta – konkurencyjna wobec propozycji Michaela Della – miałaby być jeszcze korzystniejsza. Michael Dell z pomocą funduszu Silver Lake, Microsoftu i banków zamierza przejąć kontrolę nad firmą. Oferuje udziałowcom wykup akcji po 13,65 dol. za szt., zaś Icahn oferuje 14 dol. oraz możliwość zachowania części akcji, które pozostałyby na giełdzie, podczas gdy Michael Dell chce je wycofać z rynku. Icahn ma 8,7 proc. akcji Della, czyli jest drugim pod względem udziałów akcjonariuszem (po Michaelu Dellu – 15,6 proc.). Od dawna krytykuje pomysł wykupu koncernu przez prezesa firmy i jego konsorcjum, twierdząc, że wycena spółki jest za niska.
Początkowo plan Icahna oceniano sceptycznie, ale nastroje zmieniły się, gdy miliarder zagwarantował sobie kredyty w wysokości 5,2 mld dol. na pokrycie wykupu. Della popierają natomiast wpływowe instytucje doradcze, jak Institutional Shareholder Services. W tym tygodniu zgromadzenie akcjonariuszy miało głosować nad jego propozycją. Według nieoficjalnych informacji Bloomberga głosowanie może zostać przesunięte, co mogłoby zwiększyć szanse Icahna, dając udziałowcom więcej czasu na przemyślenie swojej decyzji.
Podobne aktualności
„Gwiazda kanału sprzedaży Della” przechodzi na emeryturę
„Jej wskazówki i wiedza były przez ostatnią dekadę kamieniem węgielnym sukcesu kanału sprzedaży Della" - twierdzi partner.
Zysk Della wzrósł o 89 proc.
Rok finansowy 2024 "nie przebiegł zgodnie z planem”. Mimo to koncern zwiększył zysk, a w br. spodziewa się odbicia dzięki AI i odświeżeniu bazy komputerów.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.