Przedsiębiorcy, które zgłosili swój udział w Dniu Darmowej Dostawy, zobowiązali się wysłać klientom gratis produkt zakupiony 2 grudnia. Wysyłka jest bezpłatna niezależnie od jej kosztu i sposobu dostarczenia towaru. Sklepy mogą jednak wprowadzić limit ceny zakupu, objętego darmową dostawą (od 20 zł wzwyż).

Do tegorocznej akcji przyłączyły się 64 sklepy komputerowe (w tym duże sieci) i 75 z branży RTV i AGD. Łącznie w DDD uczestniczy 2450 detalistów. W ub.r. sprzedawców sprzętu komputerowego zgłosiło się ok. 100, na 1828 wszystkich sklepów.

W zeszłym roku według ankiety przeprowadzonej wśród sklepów biorących udział w Dniu Darmowej Dostawy 80 proc. odnotowało wzrost liczby zamówień, a jedna czwarta (24 proc.) poinformowała, że w DDD sprzedaż w ich sklepie wzrosła ponad 200 proc. w porównaniu ze zwykłym dniem.