Z Symanteca odchodzi Stephen Thomas, szef kanału partnerskiego w Ameryce. To kolejna rezygnacja w ciągu ostatnich 6 miesięcy związana z biznesem kanałowym producenta. Z korporacją rozstali się już najwyżej postawieni dyrektorzy odpowiedzialni za tę działkę, m.in. Adrian Jones, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny, zajmujący się za globalną sprzedażą i operacjami, Tom LaRocca, wiceprezes od światowych programów partnerskich i sprzedaży, a także Sean Maxwell, wiceprezes odpowiedzialny za globalną strategię sprzedaży.

Kadry kurczą się w czasie dużej zmiany w biznesie Symanteca, który w minionym tygodniu sfinalizował sprzedaż dostawcy storage’u – Veritasu, za 5,3 mld dol. (nabywcą jest fundusz Carlyle Group). W ocenie amerykańskich partnerów to dobra wiadomość. Liczą na to, że firma skoncentruje się wreszcie w większym stopniu na rynku zabezpieczeń i związanej z nim strategii. Proces oddzielania Veritasu od korporacji trwał ponad rok, angażując siły i środki firmy.

John Thompson, nowy wiceprezes odpowiedzialny za globalne programy partnerskie, przekonuje, że wraz z pożegnaniem Veritasu nastąpi zmiana na lepsze. 'Dla Symanteca i jego partnerów rozpoczyna się nowy rozdział. Po finalizacji sprzedaży Veritasu skoncentrujemy się na cyberbezpieczeństwie. To będzie dobre zarówno dla nas, jak i naszych partnerów’ – przekonuje wiceprezes.