Chińskie marki w tym Huawei, Oppo i Vivo ograniczyły dostawy smartfonów na rynek o blisko 10 proc. w IV kw br. porównaniu z pierwotnymi zamówieniami – według informacji firm z łańcucha dostaw, na które powołuje się Digitimes. Według serwisu cięcia są związane z mniejszym od spodziewanego popytem, czego skutkiem są rosnące zapasy sprzętu w kanale sprzedaży.

Zamówienia producentów na smartfony w I kw. 2018 r. prawdopodobnie również będą niższe niż od oczekiwań, co wpłynie na wyniki kontrahentów.

Według informacji z firm z łańcucha dostaw Xiaomi utrzymuje stabilną sprzedaż i opiera się wspomnianemu trendowi ograniczenia wysyłek. W III kw. br. ten chiński producent został numerem 1 na indyjskim rynku smartfonów. Huawei w 2018 r. ma przeprowadzić kampanię wspierającą ekspansję producenta w Indiach.

Zgodnie z prognozami analityków, producenci smartfonów mają przed sobą co najmniej kilka lat wzrostów sprzedaży. W 2023 r. globalny rynek będzie w stanie wchłonąć 5 mln urządzeń dziennie.