Udany IV kw. na polskim rynku drukarek
Sprzedaż w dystrybucji wzrosła.
Sprzedaż urządzeń drukujących na polskim rynku zwiększyła się o 7,2 proc. w IV kw. 2017 r., w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r. – informuje Context. Dane pochodzą od dystrybutorów. W końcu roku nastąpiło więc wyraźne odbicie po spadku w III kw. ub.r. o 14,7 proc.
Bilans w Polsce jest lepszy niż średnia dla zachodniej Europy, gdzie sprzedaż dystrybucyjna sprzętu drukującego skurczyła się o 4 proc. w IV kw. 2017 r. Powodem jest spadkowy trend w segmencie atramentowym. Ponadto średni wynik zaniżył mniejszy popyt (-12 proc.) na największym w Europie rynku niemieckim. Przychody były natomiast podobne jak rok wcześniej (ale w III kw. odnotowano wzrost rok do roku).
W podsumowaniu całego 2017 roku na zachodzie Europy spadek w ujęciu ilościowym również wyniósł 4 proc., natomiast wartość sprzedaży urządzeń drukujących wzrosła o 3 proc. wobec 2016 r., z powodu większych średnich cen. ASP za rok 2017 to 119 euro (ok. 500 zł). Przeciętna cena poszła w górę w związku z szerszą ofertą droższych modeli atramentowych dla biznesu.
Liderem sprzedaży urządzeń drukujących w dystrybucji na zachodzie Europy jest HP (56 proc. w ujęciu ilościowym w IV kw. 2017 r.). Za nim są Epson (31 proc.), Brother (7 proc.) i Canon (4 proc.). Najwięksi gracze za wyjątkiem Canona odnotowali spadki w ujęciu rok do roku.
HP po przejęciu działu druku Samsunga zgodnie z zapowiedziami przystąpiło do ofensywy w segmencie maszyn A3, zwiększając swój udział do 38 proc.
Sprzedaż urządzeń drukujących w IV kw. 2017 r. w wybranych krajach
Kraj | Wzrost sprzedaży w IV kw. 2017 r. (r/r) |
Niemcy | -12,20% |
Włochy | 3,50% |
Wielka Brytania | 1,90% |
Hiszpania | 5,80% |
Francja | 15,30% |
Holandia | -19,20% |
Polska | 7,20% |
Źródło: Context, panel dystrybucyjny
Podobne aktualności
Fujifilm wchodzi na rynek kopiarek w Europie
Na początek zacznie sprzedawać wielofunkcyjne drukarki biurowe w dwóch krajach.
Przetarg: 11,5 mln zł na drukarki i skanery
Czterech wykonawców złożyło oferty w postępowaniu na wyposażenie jednostek administracji.
Polskie biura chcą kupować odnawiany sprzęt. Podają warunki
Dla 24 proc. polskich firm odnowiony sprzęt to produkt pierwszego wyboru, a 48 proc. rozważa taki zakup - według badania.