Według danych, które przytacza serwis Engadget, w okresie od stycznia do maja 2012 r. udział ultrabooków w segmencie laptopów z Windowsem w cenie 700 dol. i więcej wyniósł 11 proc. Okazało się, że zyskują na popularności droższe laptopy – w przypadku urządzeń w cenie ponad 900 dol. sprzedaż zwiększyła się o 39 proc. rok do roku, podczas gdy w segmencie 700 – 900 dol. odnotowano spadek o 3 proc., a tańszych modeli – o 17 proc. Zdaniem NPD Group taki wynik jest efektem większego zapotrzebowania na ultrabooki.

W opinii firmy badawczej na kolejne wzrosty można liczyć w okresie 'powrotu do szkoły’, jeśli pojawią się tanie ultrabooki za mniej niż 700 dol. Jeszcze lepszy dla sprzedawców powinien być IV kw., kiedy to na rynek wejdzie sprzęt z Windows 8. W ub. roku Intel przewidywał, że w 2012 r. ultrabooki osiągną 40 proc. udziału w segmencie laptopów konsumenckich.