Według IDC w II kw. br. producenci dostarczyli na światowy rynek 18,1 mln urządzeń noszonych wobec 5,6 mln rok wcześniej. Sprzedaż poszła w górę głównie dzięki wprowadzeniu na rynek w kwietniu zegarka Apple Watch. Gigant wskoczył od razu na druga pozycję na światowym rynku. Numerem 1 jest Fitbit, który sprzedaje proste urządzenia, takie jak opaski sportowe. Zdaniem analityków ta kategoria straci na znaczeniu w ciągu najbliższych 5 lat. Popularność zyskiwać będą natomiast urządzenia inteligentne (pozwalają na instalację aplikacji z zewnątrz), takie jak smartwatch’e. Różnica między prostym i inteligentnym sprzętem powinna pogłębiać się, zyski staną się przede wszystkim udziałem dostawców w tej drugiej kategorii. Apple będzie punktem odniesienia dla innych graczy, co powinno spowodować pojawienie się na rynku konkurencyjnych produktów. W II kw. br. 2 na 3 sprzedane inteligentne zegarki (3,6 mln) były marki Apple. Jego dominacja powinna utrzymać się.

 

Światowa sprzedaż urządzeń noszonych (mln szt.)

 

Producent

Dostawy
w II kw. 2015 r.

Udział
w rynku w II kw. 2015 r.

Dostawy
w II kw. 2014 r.

Udział
w rynku w II kw. 2014 r.

Wzrost rok do roku

1. Fitbit

4,4

24,3%

1,7

30,4%

158,8%

2. Apple

3,6

19,9%

0

0,0%

nd

3. Xiaomi

3,1

17,1%

0

0,0%

nd

4. Garmin

0,7

3,9%

0,5

8,9%

40,0%

5. Samsung

0,6

3,3%

0,8

14,3%

-25,0%

Inni

5,7

31,5%

2,6

46,4%

119,2%

Razem

18,1

100,0%

5,6

100,0%

223,2%

 

Źródło: IDC