Veeam Software, dostawca oprogramowania do ochrony i zarządzania danymi dla przedsiębiorstw przedstawiła wyniki finansowe za 2. kwartał 2018 r. Według raportu to 40. z rzędu okres dwucyfrowego wzrostu zamówień. W analizowanym kwartale firma odnotowała 20-procentowy wzrost łącznych zamówień rok do roku i utrzymała tempo pozyskiwania klientów, wynoszące średnio ponad 4000 nowych klientów miesięcznie. Producent informuje, że ma obecnie 307 000 klientów na całym świecie, a jego zespół liczy ponad 3600 pracowników.

Ważnym elementem wzrostu mają być strategiczne sojusze. Przychody ze wspólnych transakcji Veeam z globalnymi partnerami wzrosły o 183 proc. rok do roku. Veeam podwoił też liczbę transakcji i przychody osiągnięte ze wspólnych przedsięwzięć z Hewlett-Packard Enterprise (HPE), NetApp i Cisco.

Najszybciej rosnącym segmentem działalności Veeam pozostaje chmura – wzrost 64 proc. rok do roku. Program Veeam Cloud & Service Provider (VCSP)  ma obecnie niemal 20 tysięcy partnerów, z których ponad 3500 świadczy usługi BaaS i DRaaS z wykorzystaniem Veeam Cloud Connect.

Szybko rośnie sprzedaż produktów subskrypcyjnych oraz ich udział w ogólnej sprzedaży – liczba sprzedanych subskrypcji Veeam Backup for Microsoft Office 365  wzrosła o 1249 proc. rok do roku. Do tej pory ponad 35 tys. organizacji wykorzystujących 4,1 mln skrzynek pocztowych Microsoft Office 365 pobrało Veeam Backup for Microsoft Office 365.

Ogłaszając swoje wyniki, producent powołuje się na ustalenia raportu IDC Semiannual Software Tracker, który wskazuje, że Veeam wyraźnie wyprzedza łączny roczny wzrost rynku ochrony i odzyskiwania danych. Według IDC zakupy oprogramowania do backupu i ochrony danych powoli, ale nieuchronnie przesuwają się w kierunku zastosowań SaaS i wdrożeń infrastruktury chmurowej.