Veeam Software został przejęty przez fundusz venture capital Insight Partners. Firmy ogłosiły zakończenie procesu akwizycji. Zakup za blisko 5 mld dol. ogłoszono w styczniu br.

Szwajcarski dostawca rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, które umożliwiają zarządzanie danymi w chmurze, spodziewa się przyśpieszonego rozwoju na rynku amerykańskim, gdzie jego pozycja jest słabsza niż w Europie. Obecnie Veeam ma 356 tys. klientów oraz ponad 70 tys. partnerów w ponad 160 krajach. Roczna sprzedaż przekracza 1 mld dol. Zapotrzebowanie na zarządzanie danymi w chmurze generuje coraz większy popyt. W regionie EMEA Veeam prowadzi ok. 50 proc. działalności. Istnieje od 2006 r.

 

Zmiany w zarządzie

Siedziba firmy zostanie przeniesiona do USA. W ramach przejęcia podjęto szereg decyzji personalnych:

• William H. Largent został CEO. Poprzednio pełnił funkcję Executive Vice President (EVP) do spraw operacyjnych.
• Danny Allan został powołany na stanowisko Chief Technology Officer (CTO).
• Gil Vega, poprzednio dyrektora zarządzający i CISO w CME Group oraz zastępca dyrektora ds. informacji i CISO w w jednym z amerykańskich ministerstw objął stanowisko Chief Information Security Officer (CISO).
• Nick Ayers, z firmy Ayers Neugebauer & Company, członek Światowego Forum Ekonomicznego Młodych Liderów i były szef sztabu wiceprezydenta Stanów Zjednoczonych, dołącza do dyrektorów zarządzających Insight Partners: Mike'a Tripletta, Ryana Hinkle'a i Rossa Devora w radzie dyrektorów Veeam.

W związku z przejęciem współzałożyciele firmy, Andrei Baronov i Ratmir Timashev, odchodzą z zarządu.

 

Hybrydowa chmura przyszłością

„Przyszłość cloud computingu jest hybrydowa, gdzie dane są tworzone, przechowywane, zarządzane i replikowane na różnych platformach i w różnych środowiskach” – komentuje Crawford Del Prete, prezes IDC. „Veeam konsekwentnie zajmuje się trudnymi problemami, z jakimi borykają się klienci przy zarządzaniu danymi nowej generacji. Jest to znacząca transakcja, która zapewnia Veeam dodatkowe zasoby niezbędne do zaspokojenia potrzeb coraz bardziej zróżnicowanego i złożonego środowiska klientów”.