Firma znana do tej pory pod nazwą Emerson Network Power zmieniła nazwę na Vertiv. Większość jej udziałów za 4 mld dol. przejął fundusz Platinum. Emerson zachował mniejszościowy pakiet akcji. Vertiv będzie miał w ofercie produkty i usługi z zakresu zarządzania zasilaniem, systemami klimatyzacji precyzyjnej oraz infrastrukturą IT, które były dostępne dotąd w portfolio Emerson Network Power. Centrala firmy znajduje się w USA. Vertiv zatrudnia ponad 20 tys. pracowników. Dysponuje 25 zakładami produkcyjnymi oraz montażowymi na całym świecie. 

Stanowisko dyrektora generalnego Vertiv objął Rob Johnson, który zajmował ostatnio stanowisko partnera operacyjnego w Kleiner Perkins Caufield & Byers. Przez 10 lat pracował w APC. Gdy w 2007 r. APC zostało sprzedane Schneider Electric za 6,1 mld dol., pełnił funkcję prezesa i dyrektora generalnego. 
 
Oddzielenie biznesu prowadzonego obecnie przez Vertiv, zapowiedziane w ub.r., ma usprawnić działanie firmy. Przychody Emerson Network Power spadły o 28 proc. między 2011 a 2014 r. W roku finansowym 2016 wyniosły 4,4 mld dol.

„Dzięki niezależności firmy Vertiv będziemy mieli swobodę podejmowania decyzji dotyczących strategii, inwestowania i koncentracji na innowacyjnych rozwiązaniach dla naszych klientów” – zapewnia Rob Johnson. Wśród innowacyjnych obszarów wskazał przetwarzanie w chmurze, sieci mobilne oraz IoT. Zdaniem dyrektora wskutek usamodzielnienia się Vertiv zyskał szybkość działania charakterystyczną dla nowych firm.

Partner Platinum Equity, Jacob Kotzubei, zapewnia o korzyściach dla spółki dzięki wykorzystaniu zasobów funduszu.  

„Będziemy wspierać rozwój firmy Vertiv i tworzenie innowacyjnych produktów, zarówno wewnętrznie, jak i dzięki przyszłym przejęciom” – powiedział Jacob Kotzubei.  

To kolejna inwestycja funduszu związana z Emersonem. W listopadzie 2013 r. Platinum przejął pakiet kontrolny w należącej do Emersona firmie oferującej rozwiązania do przetwarzania danych i zasilania, której nazwa została potem zmieniona na Artesyn Embedded Technologies. 

W styczniu 2017 r. Vertiv rozpocznie kampanię reklamową marki pod hasłem „Your Mission is Critical” (działalność twojej firmy to nasza misja).