Wartość rynku rozwiązań wirtualnej rzeczywistości (sprzęt i oprogramowanie) w ciągu najbliższych 6 lat będzie zwiększać co roku średnio o 33,47 proc. - prognozuje Marketsandmarkets. Oznacza to zwiększenie wartości sprzedaży z 7,9 mld dol. w 2018 r. do 44,7 mld dol. w 2024 r.

Na wzrost wpłynie kilka czynników. Przewidywane jest coraz szersze zastosowanie sprzętu VR w sektorze gamingowym oraz rozrywki. Do rosnącego popytu powinny przyczynić się duże inwestycje i innowacje oraz większa dostępność na rynku urządzeń VR w kolejnych latach.

Największy udział w sprzedaży będą miały aplikacje dla konsumentów, głównie gry i oprogramowanie do rozrywki (np. wirtualna jazda na nartach).

Również sektor biznesowy będzie korzystał z VR. Analitycy przewidują zastosowanie gogli do wirtualnej rzeczywistości z odpowiednim oprogramowaniem w ochronie zdrowia (do wspomagania terapii, np. ćwiczeń), w handlu detalicznym i e-commerce oraz do różnych zastosowań w przedsiębiorstwach. Przede wszystkim retail i e-commerce powinien być największym rynkiem B2B.