WD skróci okres standardowej gwarancji dla serii Caviar Green, Caviar Blue i Scorpio Blue z 3 do 2 lat. Dyski Caviar Black, Scorpio Black i VelociRaptor nadal będą objęte 5-letnią ochroną. 

Seagate planuje ograniczenie czasu gwarancji modeli Barracuda Green i Momentus do 1 roku, a Pipeline i SV35 - do 2 lat. Okres 3-letni zostanie utrzymamy dla serii Barracuda XT, Constellation 2, ES.2 i Momentus XT.

Według WD zmiana nie jest związana z powodzią w Tajlandii. Producent tłumaczy wprowadzenie nowych zasad dążeniem do poprawy jakości produktów. Zmniejszając obciążenie świadczeniami gwarancyjnymi firma chce w większym stopniu skoncentrować się na rozwoju napędów. Zdaniem Seagate’a dla użytkowników cechy dysków mają większe znaczenie niż czas gwarancji.

Zapowiedzi największych dostawców dysków talerzowych, które następują po podwyżkach cen po katastrofie w Tajlandii, mogą zwiększyć zainteresowanie napędami SSD, na co zresztą liczą producenci takich rozwiązań (oferujący nawet 5-letnią gwarancję).

- Im bardziej rosną ceny HDD, tym więcej klientów będzie się zastanawiać nad wyborem SSD  -  powiedział niemieckiemu CRN-owi Andy Chang, wiceprezes odpowiedzialny za sprzedaż w Adacie - Handlowcy powinni przygotować się na większy popyt na takie produkty.