Western Digital i DDN ogłosiły strategiczne partnerstwo. W ramach porozumienia DDN przejmie biznes Intelliflash – macierzy WD opartych na nośnikach NVMe. Zapewniono, że warunki współpracy i wsparcia dla partnerów i klientów pozostaną niezmienione.

DDN w zamian zobowiązało się kupować od WD więcej dysków twardych oraz SSD. Firma specjalizuje się w pamięciach masowych do big data. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione. Przejęcie powinno zostać sfinalizowane do końca br. Koncerny zapowiedziały również wspólną globalną strategię. WD stanie się jednym z największych klientów DDN.

Sprzedaż Intelliflash jest związana z decyzją WD o wyjściu z biznesu systemów pamięci masowych. Rozważana jest podobna opcja dla serii ActiveScale. Koncern zapowiada koncentrację swojego portfolio dla centrów danych wokół platform storage'owych, takich jak OpenFlex.

"W przyszłości skalowanie i przyspieszanie możliwości rozwoju IntelliFlash i ActiveScale będzie wymagało dodatkowej koncentracji na zarządzaniu oraz inwestycji, aby zapewnić długofalowy sukces” – tłumaczy decyzję o sprzedaży Mike Cordano, prezes i dyrektor operacyjny Western Digital.

Przekonuje, że przy koncentracji zasobów systemów data center na platformach pamięci masowej, portfolio Western Digital pozwoli lepiej wykorzystać znaczące możliwości na rynku i generować profity w dłuższym terminie.

W zakończonym w czerwcu 2019 r. roku finansowym, WD wypracowało 16,6 mld dol. przychodów, 87 mln dol. zysku operacyjnego i 754 mln dol. straty netto (w ujęciu GAAP). To mniej, niż w 2018 r., gdy przychody wyniosły 20,6 mld dol., zysk operacyjny 3,6 mld dol. a zysk netto 675 mln dol.

CEO Steve Milligan podsumowując wyniki minionego roku komentował: "Wzrost nośników NVMe nabiera tempa, przygotowując grunt pod dalsze zyski w naszym portfolio w nowym roku obrotowym i później." Szef koncernu dostrzegał także oznaki poprawy na rynku flash, który jego zdaniem osiągnął kulminację cyklicznego spowolnienia. "W związku pozytywnymi oczekiwaniami dotyczącymi popytu, solidnym portfolio i rosnącym zaangażowaniem klientów, oczekujemy poprawy wyników finansowych w ciągu roku obrotowego 2020." – zapowiadał CEO.