Więcej w kasie koreańskich gigantów
Samsung osiągnął kolejny rekord, a LG największy zysk od 9 lat.
W I kw. 2018 r. Samsung zwiększył zysk operacyjny wobec całkiem niezłego kwartału sprzed roku o 58 proc., do 14,7 mld dol. – według wstępnych danych. To kolejny rekord. Poprawa jest związana z kwitnącym biznesem półprzewodnikowym. Dzięki rosnącym cenom pamięci do kasy Samsunga wpływają wielkie pieniądze ze sprzedaży tych komponentów. Koreańska firma jest największym na świecie producentem DRAM i NAND flash. Głównie fabryki urządzeń mobilnych i centra danych generują coraz większy popyt, choć w tym roku spodziewane jest przesilenie na rynku i spadek cen. Niekoniecznie oznacza to, że Samsung straci, bo niższe ceny mogą jeszcze zwiększyć popyt.
Także zysk grupy IT & Mobile, która obejmuje smartfony i tablety, za I kw. br. ma być większy niż oczekiwano. Przyczyniło się do tego wprowadzenie na rynek nowego flagowego modelu w marcu br.
Z kolei LG wypracowało wstępnie 1 mld dol. zysku operacyjnego za I kw. br., czyli najwięcej od 2009 r. To efekt większej sprzedaży telewizorów OLED i mniejszych kosztów paneli ciekłokrystalicznych, jak również zysków z AGD. Nienajlepsza passa jest kontynuowana w przypadku smartfonów. Ten biznes czwarty kwartał z rzędu wygenerował stratę, choć była ona mniejsza niż w IV kw. ub.r.
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
LG – niezawodne monitory interaktywne w ofercie Incom Group
Incom Group jest największym dostawcą monitorów interaktywnych wśród dystrybutorów IT. Firma stawia na uznane marki i dywersyfikację oferty, tak by odpowiedzieć na różne potrzeby swoich Partnerów. Do obecnych w aktualnym portfolio producentów „interaktywów”, takich jak: Promethean, Hikvision i ViewSonic dystrybutor dołącza właśnie kolejnego dużego gracza – LG.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.