Skala wzrostu w ostatnim kwartale roku jest podobna, jak w okresie styczeń – listopad 2014 r. (+3,1 proc.).

Według danych Contextu wzrost sprzedaży komputerów na polskim rynku w IV kw. ub.r. jest natomiast dużo mniejszy niż w Europie zachodniej, która zakończyła ostatnie trzy miesiące roku na blisko 20-procentowym plusie, biorąc pod uwagę dane od dystrybutorów. Dla porównania rok wcześniej był 3,3-procentowy minus. Wyraźna poprawa jest związana głównie z popytem na sprzęt konsumencki (wzrost sprzedaży o 23,9 proc.), ale modele biznesowe również sprzedawały się nieźle (14,9 proc.). W przypadku notebooków wzrost wyniósł 23,4 proc., a desktopów – 10,9 proc.

Rynek w dużej mierze rozruszała oferta tanich laptopów konsumenckich, których udział wyraźnie poszedł w górę już w III kw. W IV kw. 27,4 proc. notebooków sprzedanych w Europie zachodniej kosztowało mniej niż 250 euro (rok wcześniej – 8,3 proc.). Znacznie zwiększyło się zainteresowanie klientów urządzeniami 2 w 1, które osiągnęły 10,2 proc. udziału w sprzedaży (rok wcześniej – 4,6 proc.).

Na największych rynkach europejskich – w Niemczech i Wielkiej Brytanii – sprzedaż PC w IV kw. ub.r. wzrosła dwucyfrowo w odniesieniu do IV kw. 2013 r. (odpowiednio o 13,8 proc. oraz o 24,8 proc.).

Świąteczny kwartał okazał się natomiast zaskakująco słaby dla tabletów w kanale dystrybucyjnym w zachodniej Europie – sprzedaż spadła o 9,2 proc. (rok wcześniej był 38-procentowy wzrost). Zdaniem analityków wynika to głównie z wydłużenia cyklu życia urządzeń. Straciły zwłaszcza modele z Androidem (-21,9 proc.). Klienci kupili natomiast więcej tabletów z Windows 8/8.1 (6,1 proc. udziału w rynku wobec 1 proc. rok wcześniej).