W okresie styczeń – marzec 2017 r. sprzedano w Polsce ponad 2 mln smartfonów, co oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. 

Większość stanowiły urządzenia z Androidem (89 proc.). Sprzęt Apple’a miał 11 proc. udziału w sprzedaży. Zainteresowanie modelami wyposażonymi w inne systemy operacyjne było symboliczne.

„W pierwszym kwartale bieżącego roku Microsoft zakończył dostawy smartfonów Lumia, stąd na rynku pozostały tylko dwa systemy – Android i iOS.” – zwraca uwagę Marek Kujda z IDC. W efekcie Android zwiększył swój udział w rynku o 6 punktów proc. w porównaniu do I kw. 2016 r.

Liderem polskiego rynku smartfonów zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym był Samsung, z udziałem około 30 proc. Natomiast numerem 2 pod względem ilości sprzedanych urządzeń był Huawei, a w ujęciu wartościowym – Apple. Udział polskich marek smartfonów w I kw. 2017 r. ilościowo wyniósł ok. 3 proc.

Większość sprzedaży – blisko 60 proc. – stanowiły modele w cenie od 350 zł do 850 zł. Rośnie popyt na urządzenia o przekątnej ekranu między 5 a 6 cali. W I kw. 2017 r. stanowiły one 80 proc. wszystkich smartfonów, podczas gdy rok wcześniej jedynie 60 proc.

IDC prognozuje, że w 2017 r. sprzedaż smartfonów na polskim rynku wyniesie około 8,5 mln szt., a urządzenia z LTE będą stanowiły 90 proc. smartfonów sprzedanych w br.