Większość firm kupuje oryginalne tusze i tonery
W badaniu OBOP-u dla HP 67 proc. polskich firm zapewniło, że nigdy nie kupiło podrabianych materiałów eksploatacyjnych do drukarek.
Na pytanie, dlaczego wolą oryginały, 69 proc. badanych wskazało na gorszą jakość podrabianych produktów. Dla jednej dziesiątej ważna jest ochrona środowiska, a 6 proc. obawia się o zdrowie i bezpieczeństwo.
Z zebranych danych wynika, że dla 88 proc. firm ważna jest cena tuszy i tonerów, ale 62 proc. stwierdziło, że istotna jest także jakość. Prawie 48 proc. przedsiębiorców, którzy kupili nieoryginalne materiały, rozpoznało podróbkę po jakości wydruku, a 18 proc. po jakości kasety (respondenci wskazywali także m.in. na cenę, opakowanie, brak hologramu i problemy techniczne z drukarką).
Mimo że 67 proc. respondentów zapewniło, że nie kupuje nieoryginalnych tuszy i tonerów, okazało się, że mniej niż połowa polskich firm (35 proc.) prowadzi działania przeciwko nabywaniu podróbek.
Według raportu ICCE z 2009 r. rynek materiałów eksploatacyjnych do drukarek w krajach EMEA był wart 30 mld euro. Jak wynika z szacunków organizacji Business Action to Stop Counterfeit and Piracy, w 20 najbogatszych państwach na świecie działalność fałszerzy zabiera pracę ok. 2,5 milionom osób.
Podobne aktualności
78 proc. pracowników wierzy, że AI ułatwi im pracę
Większość pracowników, a zwłaszcza liderów z nadzieją czeka na technologie wykorzystujące AI - wynika z badania HP. Jednocześnie nawet 45 proc. obawia się, że straci posadę z powodu sztucznej inteligencji.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
HP: sprzedaż poniżej oczekiwań, rentowność w górę
W I kw. wciąż słaby rynek PC wpłynął na wyniki producenta. „Mamy ogromny impet w projektowaniu PC AI, które wszyscy zobaczycie jeszcze w tym roku” – zapowiada CEO.