Na pytanie, dlaczego wolą oryginały, 69 proc. badanych wskazało na gorszą jakość podrabianych produktów. Dla jednej dziesiątej ważna jest ochrona środowiska, a 6 proc. obawia się o zdrowie i bezpieczeństwo.

Z zebranych danych wynika, że dla 88 proc. firm ważna jest cena tuszy i tonerów, ale 62 proc. stwierdziło, że istotna jest także jakość. Prawie 48 proc. przedsiębiorców, którzy kupili nieoryginalne materiały, rozpoznało podróbkę po jakości wydruku, a 18 proc. po jakości kasety (respondenci wskazywali także m.in. na cenę, opakowanie, brak hologramu i problemy techniczne z drukarką).

Mimo że 67 proc. respondentów zapewniło, że nie kupuje nieoryginalnych tuszy i tonerów, okazało się, że mniej niż połowa polskich firm (35 proc.) prowadzi działania przeciwko nabywaniu podróbek.

Według raportu ICCE z 2009 r. rynek materiałów eksploatacyjnych do drukarek w krajach EMEA był wart 30 mld euro. Jak wynika z szacunków organizacji Business Action to Stop Counterfeit and Piracy, w 20 najbogatszych państwach na świecie działalność fałszerzy zabiera pracę ok. 2,5 milionom osób.