– Klient e-sklepu oczekuje szybkiej i dobrej jakościowo dostawy. Decydująca jest cena wysyłki. W porównywarkach online klienci mogą porównywać ceny z opcją wysyłki i to jest jeden z czynników decydujących o zamówieniu towaru – twierdzi Kinga Dobrzyń, zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą w segmencie klienta detalicznego w Poczcie Polskiej.

Dla sprzedawców internetowych Poczta Polska uruchomiła nową ofertę, która ma być tańsza niż u konkurencji – obejmuje dostarczenie przesyłki, jej opakowanie i ubezpieczenie. W pakietach sprzedaży usług obejmujących przesyłkę, jej opakowanie i ubezpieczenie ceny zaczynają się od 3,60 zł za szt. Ceny pakietów wahają się od 20 do 72 zł. Jest też pakiet dla użytkowników Allegro – z zapewnieniem dostawy zwykłej paczki w 3 dni i bezpłatny zwrot.

Nowa oferta ma wzmocnić pozycję spółki na rynku e-commerce. Zgodnie ze strategią Poczty Polskiej do 2020 r. przesyłki w ramach e-handlu mają być głównym obszarem wzrostu. Spółka zakłada 1,5 mld zł przychodów w tym obszarze i 100-procentowy wzrost w ciągu 5 lat.

Poczta zamierza także rozbudować sieć urządzeń samoobsługowych do odbioru zamówionych produktów – w ciągu 5 lat ma być ich ok. tysiąca. Natomiast liczba punktów odbioru paczek wzrośnie do ok. 10 tys.

Według badania przeprowadzonego przez Infas dla Trusted Shops, nieterminowość wysyłki z e-sklepu to największy problem, sygnalizowany przez klientów kupujących online w Polsce (wymieniło go 37 proc. pytanych). Wygląda na to, że usprawnienie procesu wysyłki będzie jednym z głównych obszarów rywalizacji pomiędzy sprzedawcami internetowymi.