Wojna cenowa na rynku przesyłek: poczta powalczy o e-sklepy
Poczta Polska chce do 2020 r. podwoić przychody na rynku przesyłek dla e-handlu. Nowa oferta pokazuje, że cena i czas dostawy do klienta będą miały kluczowe znaczenie przy wyborze sprzedawcy.
– Klient e-sklepu oczekuje szybkiej i dobrej jakościowo dostawy. Decydująca jest cena wysyłki. W porównywarkach online klienci mogą porównywać ceny z opcją wysyłki i to jest jeden z czynników decydujących o zamówieniu towaru – twierdzi Kinga Dobrzyń, zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą w segmencie klienta detalicznego w Poczcie Polskiej.
Dla sprzedawców internetowych Poczta Polska uruchomiła nową ofertę, która ma być tańsza niż u konkurencji – obejmuje dostarczenie przesyłki, jej opakowanie i ubezpieczenie. W pakietach sprzedaży usług obejmujących przesyłkę, jej opakowanie i ubezpieczenie ceny zaczynają się od 3,60 zł za szt. Ceny pakietów wahają się od 20 do 72 zł. Jest też pakiet dla użytkowników Allegro – z zapewnieniem dostawy zwykłej paczki w 3 dni i bezpłatny zwrot.
Nowa oferta ma wzmocnić pozycję spółki na rynku e-commerce. Zgodnie ze strategią Poczty Polskiej do 2020 r. przesyłki w ramach e-handlu mają być głównym obszarem wzrostu. Spółka zakłada 1,5 mld zł przychodów w tym obszarze i 100-procentowy wzrost w ciągu 5 lat.
Poczta zamierza także rozbudować sieć urządzeń samoobsługowych do odbioru zamówionych produktów – w ciągu 5 lat ma być ich ok. tysiąca. Natomiast liczba punktów odbioru paczek wzrośnie do ok. 10 tys.
Według badania przeprowadzonego przez Infas dla Trusted Shops, nieterminowość wysyłki z e-sklepu to największy problem, sygnalizowany przez klientów kupujących online w Polsce (wymieniło go 37 proc. pytanych). Wygląda na to, że usprawnienie procesu wysyłki będzie jednym z głównych obszarów rywalizacji pomiędzy sprzedawcami internetowymi.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Dariusz Śpiewak wiceprezesem Poczty Polskiej ds. cyfryzacji
Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu IT w dużych organizacjach.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.