W okresie od 28 lipca 2016 r. do 31 grudnia 2017 r. Allegro miało 118,1 mln zł straty netto przy 1,59 mld zł przychodów. Wynik operacyjny był na plusie i wyniósł 242,2 mln zł – według ustaleń portalu Wirtualnemedia.pl.

Allegro.pl mimo dodatniego wyniku operacyjnego znalazło się pod kreską w bilansie netto z uwagi na koszty finansowe, sięgające w omawianym okresie 328 mln zł. Większość z tej kwoty to wydatki na obsługę kredytów. Długoterminowe zobowiązania wynosiły 5 mld zł na koniec ub.r. (w tym 4,33 mld zł to kredyty i pożyczki), a wartość środków pieniężnych i ekwiwalentów w kasie spółki to ponad 300 mln zł.

Największą część przychodów – ponad 1,3 mld zł – zapewniły Allegro usługi e-commerce. Reszta wpływów pochodzi głównie ze sprzedaży towarów przez Internet.

Na początku 2017 r. Allegro zostało przejęte przez konsorcjum trzech funduszy: Cinven, Permira i Mid Europa kosztem 3,25 mld dol. (wówczas ok. 13 mld zł). W ramach zmian właścicielskich w listopadzie 2017 r. grupa Allegro została przejęta przez spółkę Allegro.pl, zarejestrowaną 2 września 2016 r. Stąd dane finansowe obejmują wspomniany okres. Właścicielem Allegro.pl jest obecnie spółka Adinan Bondco z siedzibą w Luksemburgu, kontrolowana przez wspomniane trzy fundusze. Zasiliła ona kasę Allegro sumą 4,5 mld zł kredytów.

Od 1 sierpnia br. prezesem Allegro został Francois Nuyts, który dotychczas był wiceprezesem i dyrektorem zarządzającym Amazona w Europie Południowej. Dotychczasowy szef największej krajowej platformy e-commerce, Przemysław Budkowski, po 7 latach na czele Allegro rozstaje się z firmą.

Zmiana prezesa nastąpiła po szeregu powołań na stanowiska dyrektorskie w Allegro w ostatnich miesiącach. Do kolejnego doszło w ostatnich dniach – od 1 sierpnia do zespołu Allegro dołączyła Magdalena Jabłońska, obejmując stanowisko dyrektora działu reklamy. Będzie odpowiadać za rozwój produktów reklamowych wspierających sprzedaż prowadzoną za pośrednictwem platformy e-commerce. Magdalena Jabłońska poprzednio zajmowała stanowisko Vice Chief Revenue Officer w Netsprint, a wcześniej była członkiem zarządu Media Impact Polska (Ringier Axel Springer & Onet).