Wyniki Nokii: znaczny wzrost popytu na smartfony
w II kwartale 2010 r. Nokia sprzedała 111,1 mln telefonów, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Znacznie zwiększył się popyt na smarftony - o 42 procent. Od kwietnia do czerwca klienci kupili 24 mln takich urządzeń.
Sprzedaż tradycyjnych telefonów komórkowych Nokii pozostała na podobnym poziomie co w II kwartale 2009 r. i wyniosła 86,4 mln sztuk. Spadła średnia cena aparatu – z 64 euro w 2009 r. do 61 euro obecnie. W Europie sprzedaż aparatów Nokii zwiększyła się o 12 procent. To mniej niż w przypadku Apple’a, Samsunga, LG, HTC. Słabszy wynik tłumaczy się mniejszym zaangażowaniem Nokii w szybko rosnący segment high-end, w który inwestuje konkurencja. Fińska firma słabo radziła sobie w Europie Zachodniej. Na rynku smartfonów straciła pozycję lidera na rzecz Apple’a, a w segmencie tradycyjnych komórek wyprzedził ją Samsung. W I kwartale 2010 r. udział Nokii w rynku zachodnioeuropejskim spadł do 33 z 39 proc. w I kw. 2009 r., w udziałach wartościowych firma straciła 9 punktów procentowych (spadek z 39 na 30 proc.). Mimo wzrostu sprzedaży smartfonów, udział Nokii w rynku zaawansowanych urządzeń w Zachodniej Europie spadł z 57 proc. w 2009 r. do 41 proc. w I kwartale 2010 r.
Podobne aktualności
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.
Nokia zwalnia w Polsce
Ludzie tracą pracę z naruszeniem prawa - twierdzą związkowcy.
Rynek smartfonów osiągnął już dno i odbije
Modele premium i budżetowe powinny lepiej się sprzedawać w br.