Ostatnio w branży głośno było o zmianach w HP. Mówili o tym sami przedstawiciele
firmy na ostatniej globalnej konferencji partnerów w lutym w Las Vegas. Tymczasem
resellerzy i partnerzy często obawiają się zmian, nie wiedząc, co mogą one
przynieść. HP Polska postanowiło dobitnie pokazać, że jeśli będą zmiany, to na
lepsze. Zorganizowane wspólnie z Intelem kwietniowe Forum Wyzwania IT 2013 zdecydowanie
przebiło ubiegłoroczną, pierwszą edycję – uczestniczyło w nim niemal tysiąc
osób.

Konferencję otworzyli wspólnie Paweł Czajkowski, prezes zarządu HP
Polska, oraz Krzysztof Janicki, Regional Business Manager Intela. Pierwszy wykład
w sesji plenarnej wygłosił gość specjalny Herbert Rastbichler, wiceprezes i
dyrektor zarządzający regionu Europy Środkowo-Wschodniej HP. Stwierdził, że
cztery widoczne obecnie trendy w rozwoju IT to: mobilność, chmura, Big Data
oraz sieci społecznościowe – i to one rzucają wyzwania dotyczące zupełnie
nowego stylu zarządzania IT. Elementami tego stylu są konwergentna struktura
oraz zestawy oprogramowania, które zapewniają obsługę chmury hybrydowej,
bezpieczeństwo oraz wykorzystanie Big Data. Herbert Rastbichler podkreślił, że HP
jest innowacyjną firmą od początku istnienia i że to się nie zmienia. Jako
przykład najnowszej innowacji, która według jego słów zmieni świat serwerów,
podał rodzinę Moonshot. Są to serwery zaprojektowane dla centrów danych:
prostsze, tańsze oraz ekologiczne, bo zużywające mniej energii.

Po sesji plenarnej każdy uczestnik mógł wybrać, w których sesjach
zgrupowanych w pięciu równoległych blokach tematycznych chce uczestniczyć. Ponad
40 ekspertów w trakcie kilkudziesięciu sesji przedstawiło nowości w zakresie:
technologii, optymalizacji IT, Big Data i cloud computingu. Oddzielna ścieżka
HP Software Performance Tour prezentowała rozwiązania HP w sferze
oprogramowania, natomiast w strefie demo goście mogli osobiście przetestować
najnowsze produkty HP: od tabletów i ultrabooków przez drukarki i urządzenia
wielofunkcyjne aż po serwery i macierze.

Ideą Forum było zgromadzenie CIO, menedżerów i specjalistów z
obszaru IT oraz osób odpowiedzialnych za realizację strategii biznesowej w
przedsiębiorstwach, jak również stworzenie platformy do aktywnej wymiany wiedzy
i doświadczeń w dziedzinie nowych technologii. Jednocześnie konferencja
umożliwiła przekazanie wiedzy o trendach w rozwoju IT, najnowszych
technologiach, rozwiązaniach i produktach.

Według Wiesława Nowaka, właściciela ASUB-a, na wysoką frekwencję
na pewno wpłynęła atrakcyjna lokalizacja oraz to, że HP Polska zawsze bardzo
profesjonalnie organizuje takie wydarzenia. Podobnego zdania jest Magdalena
Bluj, dyrektor marketingu i PR w Newindzie.

– Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni frekwencją, dużo wyższą, niż
mówiły wstępne prognozy
. Na pewno wpłynął na to wysoki poziom
merytoryczny i ciekawa tematyka prezentacji. Na naszym stoisku nawiązaliśmy
dużo nowych kontaktów biznesowych, wydarzenia tego typu to świetna okazja do
bezpośredniego spotkania z potencjalnymi klientami –
podkreślała
przedstawicielka wrocławskiej firmy.

Jak podsumował Paweł Czajkowski, prezes zarządu HP Polska, wysoka
frekwencja pozwala mieć nadzieję, że Forum Wyzwania IT wpisze się na stałe w
kalendarz imprez branżowych.

Dla naszych partnerów Wyzwania IT to idealne miejsce, by
zaprezentować swoje kompetencje, ofertę i nawiązać kontakty biznesowe. Nie do
przecenienia jest bowiem bardzo ważny aspekt tego typu spotkań, a mianowicie
networking, czyli budowanie relacji w mniej formalnej atmosferze
– mówił Paweł
Czajkowski.

Partnerem merytorycznym konferencji była firma analityczna IDC, sponsorami
– Microsoft i VMware. Poza tym kilku partnerów HP miało status wystawców i na
stoiskach pokazało swoją ofertę dla końcowych użytkowników. CRN Polska był
patronem medialnym Forum Wyzwania IT. Więcej informacji o tym wydarzeniu można
znaleźć na stronie www.wyzwaniait2013.pl.