Rynek pamięci masowych liczony w petabajtach (PB) sprzedanej pojemności zanotował jeszcze większy wzrost, niż w ujęciu wartościowym – o 17,2 proc., do 134,2 PB. Pogłębił się natomiast trend spadkowy liczby sprzedanych macierzy – w stosunku do 2014 r. klienci kupili ich o 13,4 proc. mniej, tj. 5516 szt. Jest to związane z postępującą konsolidacją i wirtualizacją pamięci masowych.

Liderem na polskim rynku pamięci masowych w ujęciu wartościowym jest od 4 lat EMC. W 2015 r. udział firmy wzrósł o 4,3 punkta procentowego, do 33,8 proc. Firma zwiększyła sprzedaż macierzy dyskowych, mimo spadku na całym rynku.

„Popyt na macierze dyskowe w Polsce rośnie, a klienci coraz chętniej stosują zaawansowane rozwiązania z górnej półki. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też rozwiązania SSD i All-flash, zwłaszcza zoptymalizowane do obsługi dużych baz danych. Wzrost o ponad jedną trzecią średniej pojemności macierzy wyraźnie wskazuje, że klienci dążą do konsolidacji swoich zasobów” – komentuje Adam Wojtkowski, dyrektor generalny EMC Poland.