Xerox przeznaczy 100 mln dol. na przejęcia resellerów oferujących rozwiązania druku różnych marek. Po zmianie właściciela firmy mają być przekształcane w podmioty, które sprzedają wyłącznie Xeroksa. O planie poinformował Bill Osbourn, dyrektor finansowy firmy. Twierdzi, że Xerox uzyskuje wysokie zwroty z takich inwestycji. Według niego resellerów można kupić z reguły za równowartość rocznych obrotów firmy. Zapowiedział, że takie zakupy będą realizowane w 2017 r. na całym świecie. 

Nowy CEO, Jeff Jacobson, poinformował, iż taka praktyka sprawdziła się w Ameryce i Xerox zamierza powielić ją w Europie.

Koncern będzie także rozglądać się za resellerami specjalizującymi się w automatyzacji procesów pracy oraz w oprogramowaniu. Ponadto poszuka firm, które umożliwią mu wejście w nowe segmenty. Chodzi o rynek komercyjnego druku offsetowego oraz druku na opakowaniach, wart 60 – 65 mld dol. Xerox koncentruje się na poszerzeniu działalności poza druk na papierze i wejściu w takie biznesy jak druk na opakowaniach, plastiku i urządzeniach elektronicznych.

Xerox planuje również inwestycje w produkcję oraz druk atramentowy.

W IV kw. 2016 r. przychody Xeroksa spadły o 7,5 proc. wobec wyniku sprzed roku, do 2,73 mld dol., a zysk netto zmniejszył się o 29 proc., do 181 mln dol. W bilansie całego 2016 r. również odnotowano spadki – przychodów o 6 proc., do 10,77 mld dol. a zysku o 27 proc., do 848 mln dol.

Źródło: crn.com