Xerox konsekwentnie pracuje nad przejęciem HP. Poinformował, że zabezpieczył finansowanie ewentualnej transakcji. Trzy banki zaoferowały wsparcie finansowe w wysokości 24 mld dol. – poinformował CEO John Visentin. Wartość oferty złożonej najpierw zarządowi, a następnie akcjonariuszom HP, opiewa na 33,5 mld dol.

CEO Xerox ponownie wezwał do rozmów liderów HP, wytykając im, że wątpili w zdolność jego firmy do pozyskania środków niezbędnych do sfinansowania przejęcia (a tu proszę, pieniądze są już na stole). "W celu usunięcia jakichkolwiek wątpliwości uzyskaliśmy wiążące zobowiązania finansowe od Citigroup, Mizuho Financial Group i Bank of America" – informuje John Visentin w liście do szefów HP.

Co więcej, sugeruje, że gotowość wielkich instytucji finansowych do przekazania miliardów na zakup HP jest kolejnym argumentem za tym, że fuzja przyniesie korzyści obu korporacjom. Według niego banki zgadzają się z prognozami przychodów połączonych organizacji i oszczędności dzięki synergii (w kwocie 2 mld dol.).

Xerox: fuzja to szansa i korzyści

Sprawa przejęcia HP przez Xerox ciągnie się od początku listopada ub.r, gdy ujawniono ofertę producenta drukarek. Zarząd HP dwukrotnie odrzucił propozycje negocjacji, twierdząc że większe korzyści akcjonariuszom przyniesie restrukturyzacja HP, jaka rozpoczęła się w listopadzie ub.r. (CEO Xerox określił ją "przestawianiem leżaków na Titanicu"). Ponadto w ocenie HP wyliczenia dotyczące oszczędności są wątpliwe, ostatnio sprzedaż Xerox spadała, a długi po ewentualnym połączeniu byłoby zbyt duże.

W odpowiedzi Xerox zwrócił się z ofertą "wrogiego przejęcia" bezpośrednio do akcjonariuszy HP. John Visentin twierdzi, że prowadzono "konstruktywne rozmowy" z niektórymi największymi udziałowcami, ale nie podał szczegółów.

Xerox przekonuje, że połączenie na trwale zmieniłoby rynek z korzyścią dla obu organizacji, pozwoliłoby na zwiększenie inwestycji w innowacje. Uważa, że oferta tej firmy i HP dobrze się uzupełniają. Łączne przychody miałyby wzrosnąć nawet o 1,5 mld dol. rocznie, dzięki integracji, cross-sellingowi, rozwoju usług zarządzanych.