Maciej Nuckowski objął stanowisko dyrektora nowo utworzonego Działu Sprzedaży i Usług w Xerox Polska. Będzie odpowiadał za współpracę ze strategicznymi klientami firmy, a także za rozwój usług (projektowanie, wdrażanie, utrzymanie). Xerox połączył obie sekcje, ponieważ usługi są w strategii spółki najważniejszym obszarem wzrostu biznesu. W nowej strukturze sprzedaż ma być bardziej efektywna. 

– Ostatnio obserwujemy znaczący wzrost zainteresowania usługami zarządzania dokumentami, digitalizacji i cyfrowej transformacji obiegu dokumentów – komentuje Alex Remez, prezes Xerox Polska.

Maciej Nuckowski jest specjalistą w dziedzinie outsourcingu i zarządzania dokumentami. Ma także doświadczenie w sprzedaży pośredniej i bezpośredniej. Dotychczas był dyrektorem Działu Usług Global Document Outsourcing. Odpowiadał za jego strategię i rozwój na polskim rynku. 
Obecnie dyrektor zarządza ponad 120-osobowym zespołem nowego działu. W jego skład wchodzą m.in. handlowcy, konsultanci, kierownicy projektów, opiekunowie kontraktów oraz deweloperzy rozwiązań.
    
– Wzmocniliśmy nasz dział o doświadczonych specjalistów sprzedaży tak, by już od momentu podpisania umowy dostarczać naszym partnerom realną wartość operacyjną. Oferowane przez nas systemy wykraczają poza standardowe ramy wydruków, stając się ważnym elementem transformacji cyfrowej przedsiębiorstw – komentuje Maciej Nuckowski.

Nowe usługi zarządzania dokumentami Xeroksa zaprojektowano zgodnie z koncepcją  „paper light business”. Zakłada ona, iż funkcjonujące w ramach jednego przedsiębiorstwa światy: cyfrowy oraz analogowy muszą wzajemnie się przenikać i uzupełniać. 

– Prowadzenie przedsiębiorstwa w pełni pozbawionego papieru jest na razie utopią. Wciąż wiele procesów biznesowych jest uruchamianych przez dokumenty w wersji fizycznej, np. pisma urzędowe, zawiadomienia z banku czy faktury. Naszym celem jest stopniowa digitalizacja oraz optymalizacji procesów firmowych tak, by klienci mogli skutecznie funkcjonować w tym dwoistym środowisku – wyjaśnia Maciej Nuckowski.

Nowy dyrektor Działu Sprzedaży i Usług jest absolwentem Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.