Załamanie sprzedaży w pandemii
O jedną trzecią spadła sprzedaż w ciągu trzech tygodni - ocenia BIG w oparciu o dane z rejestru dłużników.
Ogarnięta pandemią gospodarka hamuje. Jak bardzo, pokazuje spadek liczby raportów sprawdzających wiarygodność płatniczą konsumentów i przedsiębiorców. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, wynika, że w pierwszym tygodniu ograniczeń dla biznesu, czyli między 16 a 22 marca, liczba sprawdzonych klientów zmniejszyła się w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku o 22 proc., a w kolejnych tygodniach już o ponad 30 proc. Na przełomie marca i kwietnia było to 32 proc.
Źródło: BIG InfoMonitor
Ponieważ zainteresowanie tego typu sposobem upewniania się co do rzetelności klientów konsumentów i firm rosło, oznacza to że w praktyce spadek ten jest bardziej drastyczny. Wynika zarówno z unieruchomienia firm, jak i ograniczeń w zakupach, które zaczynają narzucać sobie klienci. Pod koniec marca, w badaniu zrealizowanym przez 4P dla BIG InfoMonitor, ścięcie wydatków deklarował co drugi konsument, na początku kwietnia taki plan miało już 6 na 10.
W 2019 r. przedsiębiorcy zweryfikowali w rejestrze BIG InfoMonitor wiarygodność płatniczą blisko 7,5 mln osób i prawie 1,6 mln firm.
Podobne aktualności
Długi detalistów w branży RTV i AGD wzrosły do 30 mln zł
Neonet rozpoczyna sanację. Jak się okazuje, wzrosły długi całej branży.
Już 313 tys. polskich firm ma kłopoty z płaceniem na czas
W tym roku znacznie wzrosły przeterminowane długi firm, do 41,5 mld zł. „Obecnie coraz trudniej jest zachować płynność finansową” – komentuje prezes.
Cyberpolicja dopadła fałszerzy certyfikatów covidowych
Za 4 mln zł wprowadzili lewe certyfikaty o szczepieniach do rejestrów państwowych.