Według danych Actionu sprzedaż konsol w końcu 2012 r. wzrosła ponad dwukrotnie w odniesieniu do analogicznego okresu 2011 r. – To wynik, jakiego nie zanotowała żadna inna kategoria i najlepszy dowód na to, że konsole stają się jedną z ważniejszych gałęzi biznesu IT – powiedział Marcin Prażmo, Pełnomocnik Zarządu ds. rozwoju sprzedaży gier i konsol Action.

Dobry wynik odnotował także Komputronik. – Dynamika sprzedaży konsol wyraźnie nas zaskoczyła, osiągając 70-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Liderem w tej kategorii jest Xbox 360, głównie dzięki ogromnemu popytowi na technologię Kinect – poinformował prezes Komputronika, Wojciech Buczkowski. Według szefa firmy wyraźnie wzrosła także sprzedaż akcesoriów.
 
Konsole dobre schodziły także w sieci Media Expert. – W okresie przedświątecznym po raz pierwszy sprzedaż ilościowa konsol nie tylko zbliżyła się do komputerów, ale ją przekroczyła, wykazując 8 proc. przewagi. Wzrosty zbytu konsol notujemy co roku. W grudniu 2012 wynik był lepszy o 48 proc. w porównaniu z grudniem 2011 r. – komentuje Agnieszka Dec, Product Manager sieci Media Expert (Terg). Według przedstawicielki detalisty największa poprawa dotyczy Xbox 360 – klienci kupili trzy razy więcej urządzeń niż w zeszłym roku. W segmencie konsol zestawy Xbox 360 w okresie przedświątecznym miały kilkadziesiąt procent udziału. Pakiety z kontrolerem Kinect stanowił 94 proc. wszystkich sprzedanych konsol Xbox 360 i 40 proc. w tej kategorii produktów.

Według Xbox popularność konsol wynika z tego, że już nie tylko dzieci, ale całe rodziny poszukują nowych form rozrywki, w której mogą uczestniczyć wspólnie. Dodatkowo konsole dzięki integracji z usługami sieciowymi umożliwiają np. przeglądanie treści online, wymianę i udostępnianie plików.