Zaufany Profil, czyli konto w ramach Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), zastępuje e-podpis w kontaktach z organami administracji - umożliwia np. wysyłanie i odbieranie dokumentów, za darmo i bez konieczności instalacji dodatkowych urządzeń, oprogramowania. Projekt, który kosztował ponad 1,2 mln zł, zaczął funkcjonować w czerwcu 2011 r. Okazuje się jednak, że e-administracją nie są specjalnie zainteresowani obywatele ani urzędnicy. Zaufany Profil założyło jak dotąd ponad 27 tys. osób, w jednej trzeciej urzędów taka opcja w ogóle nie działa, a w większości ogranicza się do podstawowych usług. Skromna oferta dodatkowo zniechęca ludzi do zakładania e-konta, więc większości nadal pozostają tradycyjne kolejki do okienka.

Zaufany Profil można założyć na stronie http://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ProfilZaufany.