Skonsolidowane przychody Comarchu ze sprzedaży wyniosły w minionym kwartale 403,63 mln zł (+11 proc.), a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej – 42,26 mln zł.

W całym 2015 r. zysk netto wzrósł do 78,44 mln zł w porównaniu do 67,89 mln zł w 2014 r. (+16 proc.). Grupa miała w ub.r. 1,133 mld zł przychodów, czyli niecałe 100 mln zł więcej, niż rok wcześniej – 1,039 mld zł (+9 proc.). Z tego 679 mln zł (60 proc.) Comarch wypracował w Polsce.

Największe skonsolidowane obroty w ub.r. w Polsce Comarch wygenerował w sektorach telekomunikacja, media i IT (129,4 mln zł), finanse i bankowość (124,9 mln zł) oraz w sektorze publicznym (111,9 mln zł). Wyraźnie poszła w górę sprzedaż w pierwszym z wymienionych sektorów (z 86,8 mln zł w 2014 r.). Znaczny spadek odnotowano w sektorze publicznym. Spory wzrost zamówień w 2015 r. nastąpił ze strony firm handlowych i usługowych (z 49,2 mln zł do 71,3 mln zł w 2015 r.).

Dla porównania w całej korporacji, łącznie z wynikami za granicą, kolejność sektorów pod względem wielkości obrotów była następująca: telekomunikacja, media i IT, MŚP oraz handel i usługi.

Poprawa wyników według zarządu jest spowodowana m.in. wzrostem sprzedaży usług własnych, zwłaszcza w sektorze telekomunikacyjnym i handlowo – usługowym. Znacznie zwiększyła się sprzedaż oprogramowania własnego (o 56 proc. w IV kw. ub.r.) – głównie w Ameryce Płd i zachodniej Europie. Znacząco wzrosła także sprzedaż do sektora medycznego – o 18,9 mln zł, tj. o 60,8 proc., choć nadal generują one kilka proc. obrotów grupy.

Ponadto Comarch znacznie poprawił wynik netto w krajach DACH – wyniósł 38,7 mln zł, co spółka wyjaśnia poprawą efektywności operacyjnej firm zależnych, działających na tych rynkach.

Jednostkowy zysk netto Comarchu w 2015 r. wyniósł 55,82 mln zł wobec 41,05 mln zł rok wcześniej (+36 proc.).