Internetowy Dom Maklerski w rekomendacji wydanej w końcu maja podniósł cenę docelową akcji Asbisu o 30 proc., z 4,30 zł do 5,60 zł. W chwili wydania rekomendacji płacono za nie 4,75 zł, a w dniu 5 czerwca na warszawskiej giełdzie na zakończenie notowań – 5,33 zł.

Zdaniem analityka po dobrych wynikach I kw. br. w kolejnych kwartałach 2013 r. można spodziewać się dwucyfrowego wzrostu przychodów spółki. Siłą Asbisu według IDMSA są marki własne – Prestigio i Canyon, które nie tylko umożliwiają zwiększanie obrotów, lecz także zysków. Stając się vendorem firma zmniejsza negatywne skutki spadku marż w dystrybucji.

Rosnący udział własnych brandów w sprzedaży Asbisu (wartościowo osiągnął 17,19 proc. w I kw. br.) w opinii analityka wpłynął na wzrost marży brutto do 5,9 proc. w minionym kwartale (z 5,2 proc. w I kw. 2012 r.). IDMSA spodziewa się kontynuacji tego trendu. Według planów zarządu Asbisu przychody z marek własnych w 2013 r. wzrosną do 300 mln dol. ze 160 mln dol. w 2012 r. Analityk nie wyklucza, że wpływy mogą być jeszcze większe.

IDMSA podniósł prognozę zysku netto Asbisu w 2013 r. z 10 mln dol. (taki wynik przewidywano w styczniu br.) do 12 mln dol., a przychodów – z 1,89 mld dol. do 1,98 mld dol. Zrewidowano w górę także prognozę na kolejne lata. Zdaniem IDMSA zysk netto spółki w ujęciu rocznym będzie rósł co najmniej do 2015 r. (15,2 mln dol.).