W I poł. roku obrachunkowego (1 kwietnia – 30 września br.) Komputronik wypracował 5,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 4 mln zł rok wcześniej (wzrost o 30,8 proc.), przy zysku ze sprzedaży na poziomie 90 mln zł (wzrost o 16,7 proc.) i marży handlowej 9,1 proc. Przychody wyniosły 984,5 mln zł, co oznacza spadek o 4,8 proc.

Prezes Komputronika Wojciech Buczkowski w liście do akcjonariuszy, kontrahentów i pracowników zaznacza, że spółka skoncentrowała się w minionym półroczu na wzroście dochodów z działalności operacyjnej i jednoczesnej kontroli kosztów, co zaowocowało wzrostem zysku ze sprzedaży. Spółka spadek przychodów rok do roku wyjaśnia mniejszą sprzedażą w hurcie. Zapewnia natomiast, że w pozostałych kategoriach odnotowano wzrosty – zarówno w sieci detalicznej i kanale internetowym, jak również w przypadku sprzedaży B2B (Komputronik Biznes, Movity, Komputronik API, Idea Nord). W kanale biznesowym grupa rozwija nowe obszary aktywności, jak outsourcing IT oraz druku.

Szef grupy zapowiada rozwój oferty nowych kategorii produktowych. W listopadzie otwarto pierwszy salon Komputronik Home – submarki obejmującej produkty spoza IT (dom i ogród, zabawki, dziecko, kosmetyki i narzędzia). Uruchomienie kolejnych sklepów tego typu zależy od wyników tego projektu. Ponadto spółka informuje o znacznym wzroście sprzedaży RTV i AGD. 

Na dzień 30 września br. sieć detaliczna liczyła 100 salony własne i agencyjne (ich liczba rośnie), 42 franczyzowe i 53 salony o statusie Komputronik Partner.

Lider Komputronika twierdzi, że perspektywy grupy są bardzo korzystne, mimo niełatwego otoczenia rynkowego.

"Ostrożne nastawienie instytucji finansowych związanych z finansowaniem branży, w której działa spółka, nie sprzyja tworzeniu warunków niezbędnych do ekspansji działalności operacyjnej. Na rynku panuje atmosfera nieufności, gdyż wobec niektórych podmiotów z branży toczą się liczne postępowania podatkowe, związane najczęściej z podatkiem VAT." – zauważa Wojciech Buczkowski.

Zaznacza, że wobec Komputronika i jego spółek zależnych "nie toczą się żadne istotne postępowania podatkowe i żaden urząd nie kwestionuje prawidłowości rozliczeń podatku VAT".  

Zarząd informuje, że realizuje strategię ograniczonego wzrostu poprzez zdywersyfikowane kanały obsługi klientów. Planuje m.in. poszerzanie rynków zbytu na własne produkty. Podaje, że o 40 proc. rok do roku wzrosła sprzedaż marki Accura. Ponadto Komputronik wprowadził swoje własne PC na rynek niemiecki.

Według danych spółki polski rynek IT wzrósł o 3 proc. w I poł. 2016 r., a prognoza na cały rok przewiduje 3-5 proc. wzrostu. Według danych od producentów przytaczanych przez Komputronika, polski rynek wchłonie w ciągu roku 2 mln komputerów przenośnych (+3 proc. rok do roku) i 650 tys. stacjonarnych PC oraz 1,3 mln tabletów.