CRN Polska: Na konferencji HP Software Universe w Monte Carlo Noblestar zaprezentował nowe produkty. Zostały one stworzone przez polski oddział Noblestar. Czy to, że jesteście częścią międzynarodowej korporacji pomaga w tworzeniu i sprzedawaniu produktów?

Konrad Kowal: Rzeczywiście, w sprzedaży za granicą pomaga nam to, że jesteśmy częścią międzynarodowej korporacji. Klient kupujący aplikacje wie, że w jego kraju znajduje się oddział firmy, który może świadczyć pomoc techniczną. W prezentacji produktów za granicą pomogło nam HP. Jest to dla nas bardzo korzystne.

Produkty Noblestara zaprezentowane na konferencji w Monte Carlo są efektem doświadczenia naszego oraz naszych oddziałów w Stanach Zjednoczonych w tworzeniu aplikacji dla urządzeń przenośnych. Nasze aplikacje pracujące na platformie Palm OS przeznaczone są do pracy z systemem HP OpenView Service Desk. Służy on do zarządzania procesami informatycznymi. Nasze aplikacje wspomagają proces inwentaryzacji oraz helpdesk.

CRN Polska: Dla kogo przeznaczone są aplikacje Noblestara?

Konrad Kowal: Nasze produkty pracują w środowisku Service Desku, przeznaczone są zatem dla klientów, którzy mają ten system lub zamierzają go wdrożyć. W tej chwili jest kilka takich firm na polskim rynku. Będziemy także wchodzić na rynki zachodnie, głównie do krajów Beneluksu i Wielkiej Brytanii. Kilka przedsiębiorstw interesuje się tam naszymi produktami. W przypadku sprzedaży na tych rynkach liczymy na wsparcie marketingowe i handlowe ze strony HP. Mobile Inventory powinny kupować przede wszystkim duże i średnie firmy, które mają kłopoty z aktualizacją bazy danych sprzętu komputerowego. Nasze rozwiązanie zmniejsza koszty przeprowadzania inwentaryzacji. Firma raz inwestuje w system, który redukuje koszty każdej następnej inwentaryzacji. Przedsiębiorstwo nie musi angażować wielu ludzi do zbierania informacji o sprzęcie ani do wpisywania ich do bazy danych. Mobile Helpdesk będzie oferowany firmom, które mają rozproszoną strukturę organizacyjną, oraz firmom świadczącym usługi IT wielu klientom.

CRN Polska: Na ilu klientów liczycie w Polsce?

Konrad Kowal: Od kilku do kilkunastu klientów rocznie, rekrutujących się tylko spośród użytkowników Service Desku. Najbardziej liczymy jednak na klientów zagranicznych. Jest to rozwiązanie gotowe, niewymagające skomplikowanego wdrożenia, dlatego sprzedaż za granicą ma sens.

CRN Polska: Czy będziecie ograniczać się tylko do platformy Palm OS?

Konrad Kowal: Nie, w pierwszym kwartale przyszłego roku nasze aplikacje będą także działały w systemie Windows CE. Nie chcemy ograniczać się do produktów OpenView. Zakończyliśmy już pracę nad aplikacją dla naszego oddziału brytyjskiego, która będzie współpracowała z systemem ERP.

CRN Polska: Dlaczego oddział brytyjski zainteresował się waszym rozwiązaniem?

Konrad Kowal: Oddział brytyjski, który wdraża system BAAN, chciał rozszerzyć swoją ofertę o nasze rozwiązanie inwentaryzacyjne dla tego pakietu.