Program partnerski Lexmarka – Channel Value Programme – przewiduje trzy poziomy współpracy: Premium (jeśli partner osiąga minimalny obrót roczny w wysokości 2,5 tys. euro), Expert (minimalny obrót 25 tys.
euro) oraz Business Solutions Dealer – dla tych partnerów, dla których większe znaczenie ma zdobywanie wiedzy i umiejętności technicznych niż wysokość obrotów.

Wszyscy uczestnicy programu mogą korzystać z informacji na specjalnym portalu Lexmark PartnerNet, materiałów marketingowych wspomagających sprzedaż, newsletterów itp. oraz brać udział w promocjach. Partnerzy Premium dostają nagrody rzeczowe, partnerzy Expert – bonusy, proporcjonalnie do uzyskanego obrotu. Poza tym mogą uczestniczyć w różnych eventach, np. w 2012 r. – w spotkaniu i szkoleniu przy okazji otwarcia Stadionu Narodowego w Warszawie i meczu Polska – Portugalia, który odbył się 29 lutego.

Dlaczego resellerom opłaca się przystąpić do programu partnerskiego Lexmarka?

– Partner Lexmarka, w odróżnieniu od przedsiębiorstw współpracujących z innymi producentami, nigdy nie musi konkurować bezpośrednio z dostawcą, który ma często własną sieć sprzedaży – zapewnia Józef Lis, Product Manager w polskim oddziale Lexmarka.

 

Trzy poziomy współpracy

Jak dołączyć do programu partnerskiego Lexmarka? Wystarczy zarejestrować się na stronie http://www.reseller.lexmark.pl,
by uzyskać status Registered i dostęp do pełnej oferty, cennika, porównywarki drukarek oraz otrzymywać najświeższe informacje o promocjach i nowościach. Zarejestrowani resellerzy mogą również tworzyć – korzystając z narzędzi na portalu – własne wzory ulotek, z własnym logo. Każdej z zarejestrowanych firm jest przydzielany opiekun. Po dokonaniu pierwszych zakupów i rozpoczęciu współpracy reseller otrzymuje odpowiedni dla swojego poziomu partnerstwa status i właściwy rodzaj wsparcia Lexmarka, a im wyższy poziom osiągnie, tym większe zyska przywileje.


Józef Lis

 

Product Manager w polskim oddziale Lexmarka

Nasze oczekiwania zapewne nie różnią się od oczekiwań innych producentów. Wspieramy resellerów w sprzedaży – oferujemy bezpłatne narzędzia uatrakcyjniające ofertę, wspomagamy rozwój partnerów i ułatwiamy osiąganie zysków. Bardzo cenimy lojalność. Naszym celem jest dotarcie do jak najszerszego grona resellerów oraz kontynuowanie współpracy z obecnymi partnerami na jak najlepszych dla obu stron warunkach. Program partnerski Lexmarka cały czas ewoluuje, bo obserwujemy rynek i wsłuchujemy się w głosy partnerów. Od 2003 r. prowadziliśmy – wielokrotnie nagradzany i doceniany przez resellerów – Klub Liderów Lexmark. Po ujednoliceniu zasad na całym świecie wprowadziliśmy Channel Value Programme, który jeszcze bardziej wspiera partnerów w ich codziennej pracy.

Aby pomóc resellerom efektywniej sprzedawać sprzęt oraz materiały eksploatacyjne Lexmarka, wzbogaciliśmy portal CVP w nowe funkcje. Dzięki niemu mogą korzystać ze specjalnych promocji i ofert gotowych materiałów marketingowych, takich jak broszury, prezentacje produktów czy instrukcje, materiały do pobrania, cenniki itd. Ponadto za pośrednictwem narzędzia Centrum Komunikacyjnego – intuicyjnego interfejsu typu „drag-and-drop” – diler z łatwością stworzy i wyśle własne wiadomości z informacjami o promocjach Lexmarka.