„Tragiczne wydarzenia,
jakie miały miejsce na Manhattanie, dotknęły również przedstawicieli branży IT.
Najbardziej poszkodowany okaże się najprawdopodobniej Sun Microsystems”

(CRN Polska nr 20/2001)

 

 

 

 

 

 „Compaq nie ma szans w dzisiejszych realiach ekonomicznych i żeby przetrwać musi skoncentrować się na usługach (integracji i doradztwie), oprogramowaniu i zaawansowanych technologicznie serwerach i pamięciach masowych, a nie na produkcji komputerów”.

(CRN Polska nr 23/2001)

 

 

 

 

 
 

’Przedstawiciele CRN Polska oraz Polskiej Izby Informatyki i
Telekomunikacji spotkali się z marszałkeim Sejmu RP i wręczyli mu petycję
dotyczącą nowelizacji ustawy o VAT. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Już
kilka dni później stosowne zapisy pojawiły się w rządowej propozycji
nowelizacji ustawy”.

(CRN Polska nr 25/
2001)

 

  

 

 

 

 

 „Resellerzy są coraz mniej zadowoleni ze współpracy z dystrybutorami –
tak można wnioskować z porównania rezultatów badań Channel
Track przeprowadzonych na zlecenie CRN Polska w roku 2000 i 2001.
Wynika z nich także, że w relacjach między dystrybutorami systemów
komputerowych i resellerami kuleje przede wszystkim dotrzymywanie
terminu dostaw i wsparcie techniczne”.

(CRN Polska nr 6/2002)

 

 

 

 

„Według Barometru CRN Polska tak kiepskich wakacji jeszcze nie było. Firmy deklarują, że udaje się im wyjść na swoje tylko dzięki poszerzaniu gamy oferowanych usług. Resellerzy działający na wschodzie kraju coraz więcej eksportują do naszych wschodnich sąsiadów, głównie na Białoruś”.

(CRN Polska nr 18/2002)

 

 

 

 

 

 

 

„Roman Kluska, twórca Optimusa opowiada CRN-owi o fiskusie,
prokuraturze i więzieniu”.

(CRN Polska nr 4/2003)

 

 

 

 

 

 

 

 

„Pieniądze pochodzące od importerów urządzeń reprograficznych trafiły także do kieszeni prelegentów na różnych sympozjach naukowych, przy czym Kopipol był szczególnie hojny dla uczestników konferencji, w których brało udział kierownictwo tego stowarzyszenia…”.

(CRN Polskka nr 19/2003)

 

 

 

 

 

„Zbigniew Skotniczny, prezes zarządu Solideksu, opowiada
CRN-owi o psychozie układów i korupcji,
braku autorytetów i etyki oraz bezradności i rezygnacji w branży IT”.

(CRN Polska nr  14/2003)

 

 

 

 

 

 „Piotr Doliński, współwłaściciel poznańskiego ZNAK-u, nie ma wątpliwości, że wśród resellerów nie brakuje naciągaczy, partaczy, a nawet oszustów. Przestrzega klientów przed firmami, gdzie plombuje się pecety, daje podejrzanie długie gwarancje, mami atrakcyjnymi promocjami. Sądy wyraża nie tylko w rozmowach z klientami i na internetowej stronie swojego przedsiębiorstwa, ale także w reklamach”.

(CRN Polska nr 24/2003)

 

 

 

 

 

„Kilkunastu byłych partnerów upadłego JTT Computer spotyka się, aby
powołać nową ogólnopolską sieć sklepów komputerowych”.

(CRN Polska nr 4/2004)

 

 

 

 

 

 

„Przed Sądem Rejonowym w Białymstoku rozpoczął się proces Szymona Szemplińskiego, byłego prezesa Compact Komputery. Wraz z nim na ławie oskarżonych zasiadło dziewięć osób, w większości właścicieli białostockich firm komputerowych”.

(CRN Polska nr 9/2004)

 

 

 

 

 

 

 

 „W dniu, w którym przedstawiciele Dixonsa – brytyjskiego
odpowiednika Media Marktu – dementowali informacje o swoim wejściu na polski
rynek, w podwarszawskich Markach robotnicy kończyli prace nad konstrukcją ścian
i dachu… przyszłego marketu Dixonsa”.

(CRN Polska nr 5/ 2005)

 

 

 

 

 

 

 

 

„Klienci, którym zależy na pieniądzach, powinni omijać hipermarkety szerokim łukiem i kupować u resellerów – wynika z naszego najnowszego badania cen sprzętu komputerowego”.

(CRN Polska nr 10/2005)

 

 

 

 

 

 

„Sprzedaż pralek na Ukrainie, udział w rządowych przetargach,
Giełda Papierów Wartościowych, świadczenie usług logistycznych… Dystrybutorzy
prześcigają się w pomysłach na poprawę kondycji w czasach słabnącej koniunktury
na rynku komponentów”.

(CRN Polska nr 21/2005)

 

   

 

 

„Zachęcamy
do przechodzenia w stronę modelu VAR, żeby nasi czytelnicy-resellerzy nie
obudzili się na stacji Media Markt z walizką myszek, których nikt nie chce
kupić”.

(CRN Polska nr 23/2005)

 

 

  

 

 

 

„Historia Emitera dobiega końca: pracownicy serwisu nie realizują reklamacji, twierdząc, że nie mają odpowiednich narzędzi, właściciel firmy zarzuca im kłamstwo, a niedoinformowani dilerzy przeżywają gehennę”.
(CRN Polska nr 3/2006)

 

   

 

 

 

 

„Na polskim rynku IT niedługo zacznie brakować będzie miejsca dla pojedynczych resellerów. Tak twierdzą właściciele działających sieci, jak również przedstawiciele Actionu, którzy zapowiadają poprowadzenie własnej”.

 (CRN Polska nr 6/2007)

  

 

 

 

„Popyt na desktopy zaczyna spadać. Jeśli nawet w 2008 roku ich sprzedaż będzie wyższa niż notebooków, to stanie się tak już po raz ostatni. Najszybciej w rynku desktopów rosły udziały producentów krajowych, zmniejszało się zapotrzebowanie na C-brandy.

(CRN Polska nr 19/2008)

 

 

 

 

 

 

 

 

„Sieci sklepów ze sprzętem elektronicznym w Stanach Zjednoczonych nie wytrzymują załamania gospodarczego – wynika z informacji amerykańskiego CRN-a. Skończyła się era zakupów na kredyt, w konsekwencji spadł popyt, a wraz z nim przychody detalistów. Dwóch z nich złożyło już wnioski o bankructwo”.

(CRN Polska nr 25/2008)

 

 

 

 

 

 

„Na początku listopada 2008 r. Dell uruchomił w Polsce sprzedaż bezpośrednią klientom indywidualnym. Czy partnerzy na tym stracą? Zdania resellerów są podzielone”.

(CRN Polska nr 25/2008)

 

 

 

 

 

„Na początku 2009 r. Urząd Zamówień Publicznych umieścił na czarnej liście wykonawców spółkę Global Technology. Zdaniem UZP przedsiębiorstwo wyrządziło szkodę zamawiającemu – nie dostarczyło urzędnikom komputerów. Według prawników firmy UZP nie ma racji”.

(CRN Polska nr 8/2009)

 

 

 

 

 

„ZNAK złożył wniosek o upadłość z likwidacją na początku marca. Według Piotra Dolińskiego, szefa spółki, doszło do tego w wyniku splotu niekorzystnych okoliczności. Wiele lat temu Piotr Doliński zapowiadał, że jego firma pobije konkurencję, między innymi Komputronika, na rynku detalicznym”.

(CRN Polska nr 8/2009)

 

 

 

 

 

 

„Na rynek wszedł nowy konkurent dla naszych resellerów – niemieckie Bechtle direct, które sprzedaje sprzęt komputerowy w sklepie internetowym oraz za pośrednictwem katalogu wysyłkowego zawierającego ponad 40 tys. produktów”.

(CRN Polska nr 22/2010)

 

 

 

 

 

„Co piąty reseller chce wprowadzić zmiany w sklepie, aby zyski w tradycyjnie słabych pierwszych trzech miesiącach roku były wyższe niż dotychczas – wynika z Barometru CRN Polska. Handlowcy imają się w tym celu rozmaitych sposobów, ale jeszcze bardzo niewielu korzysta z rozwiązań interaktywnych, wspomagających sprzedaż”.

(CRN Polska nr 3/2011)

 

 

 

 

 

 

 

„Rozwiązując problemy prawne, resellerzy rzadko radzą się profesjonalistów. Regularnie z usług prawnika korzysta 23 proc. uczestników Barometru CRN Polska. Blisko połowa (47 proc.) nie tylko zwykle nie współpracuje z radcami, ale też nie zamierza tego robić w przyszłości”.

(CRN Polska nr 4/2011)

 

 

 

 

 

„Steve
Ballmer zapowiada totalną wojnę z Applem”.

(CRN Polska nr 2012)

 

 

 

 

 

 

„HP ma kłopoty i robi wszystko, aby im zaradzić. Sprzątanie po Leo Apothekerze i działania producenta mające na celu nie tylko odzyskanie zaufania value add resellerów, ale też uspokojenie nastrojów własnej kadry managerskiej są częścią nowego rozdziału w historii firmy”.      

(CRN Polska nr  16/17/2012)

 

 

 

 

„Dobrym przykładem właściwego podejścia do biznesu w obecnych czasach jest Avis z Biskupca. W latach 2010 – 2011 reseller borykał się ze spadkiem przychodów. Wyglądało na to, że zwinięcie interesu jest kwestią czasu. Jednak Mariusz Ziółkowski, właściciel Avisu, postanowił chwycić byka za rogi”.

(CRN Polska nr 1/2/2013)

 

 

 

 

 

 

 

 

„Najczęściej na nasz rynek trafiają podróbki smartphone’ów, nośników pamięci, a także akcesoriów z wyższej półki”.

(CRN Polska nr 3/4/2013)