CRN Polska Jeśli można się tak wyrazić o firmie, Komputronik zyskuje przy bliższym poznaniu. Gdy kobieta używa podobnego zwrotu w stosunku do mężczyzny, jest to niewątpliwy komplement. Ale czy w przypadku firmy to dobrze? Minęły już czasy, gdy dobry produkt w dobrej cenie był gwarancją sukcesu. Jaki przepis na rozwój ma firma, która zaczynała jak większość resellerów od składania pojedynczych komputerów, a teraz czeka na debiut giełdowy?

Wojciech Buczkowski Jeżeli chcesz przypodobać się kobiecie, musisz być konsekwentny i pokazywać wszystkie swoje zalety. Wtedy jest szansa, że okaże ci zainteresowanie. Kierowanie się tą zasadą w kontaktach z klientami jest skuteczną receptą na sukces rynkowy. W Polsce coraz bardziej liczy się różnica w jakości obsługi u różnych dostawców. Zdecydowana większość naszych klientów ceni współpracę z Komputronikiem, a jednocześnie ma wcześniejsze nie najlepsze doświadczenia z firmami, które być może oferowały niższe ceny, ale cechował je też kompletny brak dodatkowych usług, w tym doradztwa i serwisu. Mój przepis na sukces to konsekwentne budowanie wizerunku, dbałość o reputację. Komputronik zawsze powinien być o krok przed konkurencją, wykorzystywać innowacje dla stworzenia przewagi, wyznaczać trendy, tak jak w przypadku sprzedaży internetowej. Z drugiej strony tworzymy ofertę zarówno dla przedsiębiorstw, jak i dla konsumentów. To tak w skrócie.


CRN Polska Jaką miałeś wizję firmy 10 lat temu?

Wojciech Buczkowski Od początku moim marzeniem było stworzenie przedsiębiorstwa uniwersalnego, obsługującego duże firmy i instytucje, ale równocześnie docierającego z ofertą do osób w tych firmach, ale już jako konsumentów. Oczywiście, żeby osiągnąć taki cel, trzeba interesować się bardzo rozległym obszarem w ramach branży IT. Potrzebna jest wprost żelazna konsekwencja w poszerzaniu asortymentu produktów i usług. Komputronik obsługuje klientów biznesowych, bo jest dostawcą specjalizowanych rozwiązań zintegrowanych. Jako detalista ma tradycyjny kanał sprzedaży (salony w centrach handlowych i centrach miast), a także bardzo rozbudowany internetowy, prowadzi również sprzedaż hurtową dla sieci handlowych i dilerów.

 

CRN Polska Co cię skłoniło do założenia własnej firmy?

Wojciech Buczkowski Stało się to właściwie przypadkowo. Mam dość niezależne poglądy. Kiedy przyszedł czas podjęcia decyzji dotyczącej studiów, nie wybrałem państwowej wyższej uczelni, gdyż nie odpowiadał mi sposób podejścia wykładowców do studentów. Poszedłem na prywatną uczelnię, ale to wiązało się z płaceniem comiesięcznego czesnego. Aby mieć środki na studia i zachować niezależność finansową, założyłem firmę. Ta działalność z czasem stała się celem sama w sobie i ukierunkowała moją dalszą drogę życiową.