ACCO Brands Corporation to
największy gracz na rynku produktów biurowych z rocznymi przychodami
przekraczającymi 2 mld dol. W ciągu 120 lat istnienia zbudował kanały
sprzedaży w ponad 100 krajach i opatentował 800 różnych rozwiązań
(z czego 200 w ciągu ostatnich trzech lat). Ze sprzętu
i akcesoriów ACCO korzysta kilkaset milionów użytkowników na całym
świecie. W portfolio producenta znajdują się tak uznane marki, jak Rexel,
Nobo czy Kensington.

Od początku bieżącego roku
całym procesem logistycznym ACCO w Polsce zajmuje się ViDiS. Polski
dystrybutor przyjmuje dostawy z magazynu w Holandii oraz bezpośrednio
z fabryk producenta w Europie, Ameryce Południowej i na Dalekim
Wschodzie. ViDiS zapewnia również serwis gwarancyjny i pogwarancyjny
wszystkich produktów ACCO, a także odpowiada za promocję w kanałach
sprzedaży i współpracę z resellerami. Sprzęt z portfolio
koncernu można kupić bezpośrednio w ViDiS-ie, ale także u wybranych
dystrybutorów sprzętu IT oraz artykułów biurowych.

– Rynek sprzedaży
produktów biurowych i komputerowych zmienia się bardzo dynamicznie. ACCO
potrzebowało dystrybutora z wartością dodaną, który weźmie na siebie nie
tylko ciężar operacyjny, ale również rozwinie sprzedaż w najbardziej
perspektywicznych kanałach sprzedaży. Oczywiście nie obyło się bez potknięć, bo
w pierwszym kwartale nie doszacowaliśmy popytu na niektóre grupy
produktowe, ale z całą pewnością mogę powiedzieć, że podjęliśmy słuszną
decyzję, nawiązując tę współpracę

– zapewnia Tomasz Kliczkowski, wiceprezes zarządu ViDiS-u.

Resellerzy, którzy
traktują asortyment biurowy jako uzupełnienie swojej głównej oferty,
z reguły kupują od jednego z dystrybutorów (w branży IT są to
AB, ABC Data i Action). Firmy, które 
chcą zarabiać na produktach biurowych i audiowizualnych, znajdą
w ViDiS-ie – obok produktów biurowych – projektory, ekrany,
tablice interaktywne, wizualizery i szereg innych akcesoriów AV. Jest to
szansa na pogłębienie kontaktów z pozyskanym już klientem i bardziej
kompleksowe zaspokojenie jego potrzeb. Oczywiście idzie za tym wyższy
i satysfakcjonujący zarobek.

Zdaniem resellera

Marek Król, dyrektor sprzedaży, Lobos

Początki nie były łatwe. W pierwszych tygodniach po
zmianach na polskim rynku realizacja zamówień na produkty firmy ACCO stała na
słabym poziomie. Braki asortymentowe wprowadziły nerwową atmosferę, ponieważ
jest to ważny element naszej oferty katalogowej. Tym bardziej należy docenić
postępy, które obserwujemy teraz. ViDiS w krótkim czasie zapanował nad
swoimi stanami magazynowymi; aktualnie logistyka działa bez zarzutu. Bardzo
dobrze wspominamy serwis ACCO i należy przyznać, że ViDiS również tutaj
stanął na wysokości zadania. Zgłoszeń dokonujemy za pośrednictwem strony
internetowej – cały proces przebiega sprawnie. W przyszłości liczymy
oczywiście na rozbudowę oferty oraz mocne wsparcie w zakresie promocji.

 

Przemysław Nowicki, właściciel sklepu internetowego
prezentacyjne.pl

Historia
naszej współpracy z firmą ViDiS sięga 2008 roku. Początkowo były to ekrany projekcyjne AVtek. Stopniowo rozszerzaliśmy
ofertę o projektory, urządzenia interaktywne oraz różnego rodzaju sprzęt
prezentacyjny. W ślad za tym, że ViDiS zajął się dystrybucją produktów
ACCO, także i my wzbogaciliśmy naszą ofertę dla klientów. Bezpośrednio
przełożyło się to na wzrost zainteresowania naszymi produktami
i zwiększenie sprzedaży. Współpracę oceniamy pozytywnie. Bardzo istotna
jest dla nas szybkość realizacji zamówień – złożone do godz. 13:00 są realizowane
tego samego dnia. Więcej niż zadowalająca jest dostępność produktów,
a także dogodne i elastyczne warunki płatności. Należy także
podkreślić, że serwis sprawnie i korzystnie rozwiązuje problematyczne
sytuacje. Jedynym minusem są problemy z internetowym systemem do składania
zamówień, ale wierzymy, że jest to sytuacja przejściowa związana
z wdrożeniem nowego oprogramowania.

 
Sztandarowe produkty

ACCO Brands to kilkanaście
marek i tysiące produktów. W Polsce koncern jest znany głównie ze
sprzętu i akcesoriów takich marek, jak Nobo, Rexel, GBC i Kensington,
ale ViDiS planuje stopniowo wprowadzać do oferty kolejne. Resellerzy powinni
zwrócić uwagę między innymi na innowacyjne produkty wykorzystujące rozwiązania
chronione patentami. Dobrym przykładem są niszczarki z serii Rexel z serii
Auto+, których nie trzeba „karmić kartkami” ręcznie, gdyż urządzenia te niszczą
dokumenty automatycznie. Z kolei w segmencie sprzętu do prezentacji
królują flipcharty Nobo Barracuda oraz najpopularniejszy w Polsce
flipchart Shark. „Rekin” trafił już do kilkudziesięciu tysięcy polskich sal
szkoleniowych i konferencyjnych. Ważnym produktem w ofercie ViDiS-u
są również białe tablice suchościeralne – w tym segmencie ACCO Brands jest
światowym potentatem (wytwarza ich ponad 5 mln rocznie).

– Jesteśmy
zdeterminowani do walki we wszystkich najważniejszych segmentach produktowych.
Oczywiście rynek laminatorów czy bindownic nie jest tak duży jak rynek
niszczarek czy etui do smartphone’ów, ale nawet w tak niszowych produktach
możemy zaproponować wyjątkowe technologie w przystępnej cenie – 
przekonuje Tomasz Kliczkowski.

Dobrym
przykładem innowacji i przewagi rynkowej są laminatory GBC z rodziny
Fusion. Wszystkie dostępne modele z tej serii wyróżnia niezwykle krótki czas
gotowości do pracy i laminacji dokumentu. Nie ma mowy
o bezproduktywnym oczekiwaniu na rozpoczęcie działania laminatora. Również
bindownice zaprojektowano tak, aby spełniały nawet najbardziej wygórowane
oczekiwania. Użytkownicy mogą czuć się wręcz prowadzeni za rękę przez proces
bindowania. Produkty te mają już wielu zwolenników na naszym rynku, do których
ciągle dołączają nowi.




Trzy pytania do…

 

Tomasza Kliczkowskiego, wiceprezesa zarządu ViDiS-u



CRN Dlaczego
resellerzy powinni zainteresować się ofertą ACCO?

Tomasz
Kliczkowski
Nikogo na świecie nie trzeba przekonywać, że jest to liczący
się gracz. ACCO inwestuje we własne opatentowane rozwiązania, takie jak slot
Kensington (który na wiele lat stał się standardem na rynku zabezpieczeń
laptopów), automatyczny podajnik w segmencie niszczarek czy np. system
redukcji wysiłku przy tak drobnych produktach jak zszywacze do papieru.
Rozwiązania te pozwalają firmie tworzyć produkty, które potem przez lata
naśladują inni. Dla resellerów, którzy budują swoją pozycję rynkową
w oparciu o rozwiązania najważniejszych producentów – liderów
w swoich kategoriach – jest to absolutna konieczność.

 

CRN Co
macie do zaoferowania firmom, które już działają w segmencie biurowym?

Tomasz Kliczkowski ViDiS jest spółką
o ugruntowanej pozycji na rynku audiowizualnym w Polsce. Mamy za sobą
osiem lat bardzo dynamicznego rozwoju. W naszej klasycznej ofercie
znajdują się przede wszystkim produkty AV: projektory, monitory
wielkoformatowe, wizualizery, tablice interaktywne, wyświetlacze dotykowe,
ekrany, mocowania i różne akcesoria instalacyjne. Odbiorcą wszystkich tych
produktów jest biuro, szkoła, hotel, instytucja – słowem wszyscy klienci,
których firmy biurowe już dzisiaj i tak obsługują. Stosunkowo niedużym kosztem
i nakładem sił firmy te mogą wejść w nowe segmenty, które do tej pory
obsługiwała ich konkurencja. Deklarujemy tu pełne wsparcie szkoleniowe.
Proponujemy zarówno firmom biurowym, jak i firmom z branż IT oraz AV a
także integratorom sprzedaż nowego typu produktów klientom, z którymi do tej
pory współpracowali.

 

CRN Jakie widzicie trendy na rynku i jak chcecie
się dalej rozwijać?

Tomasz Kliczkowski Stawiamy na rozwój obu naszych
ofert produktowych – AV i biurowej. W segmencie biurowym
oczywistym piorytetem jest ACCO, ale nie zamierzamy na tym poprzestać. Już
w II kwartale wprowadzimy do oferty nowe produkty przeznaczone dla tego
samego kanału sprzedaży. W segmencie AV mocno rozwiniemy grupę Pro-AV,
przede wszystkim Digital Signage. Już w maju zamierzamy odwiedzić kilka
największych miast w Polsce z prezentacją naszej oferty w tym
zakresie. Chcemy inspirować resellerów do rozszerzania swojej oferty
i wchodzenia razem z nami na nowe rynki. Odpowiadając na pytanie
o trendy – już od lat liczą się głównie całe rozwiązania, a nie
produkty. Dlatego będziemy promować kompleksowe rozwiązania zarówno
w ofercie biurowej, jak i AV.