W bieżącym roku w dziale EBG zaszły spore zmiany. Po pierwsze na jego czele stanął Jarosław Słowiński, dyrektor zakupów AB. Poza tym do jego zespołu dołączyli nowi inżynierowie, których zadaniem jest wspieranie mniejszych partnerów w realizacji bardziej złożonych projektów. Na uwagę zasługuje także utworzenie zespołu odpowiedzialnego za rozwiązania HP, który jest prowadzony przez Wojciecha Mayera. Do oferty EBG trafiły w ostatnich miesiącach produkty takich marek jak: Delta Energy, ZTE, AT&T Cabling Systems  czy VMware (w wersji OEM dla sprzętu HP oraz Dell). Efektem podpisania umowy z VMware’em było dodanie do oferty Centrum Kompetencyjnego Optimus poświęconych tej marce warsztatów.

Podczas konferencji Patrycja Gawarecka, dyrektor ds. sprzedaży (na zdjęciu obok), podkreślała, że dystrybutor widzi duży potencjał w segmencie Digital Signage, dlatego resellerzy mogą spodziewać się dalszego rozwoju oferty działu EBG w tym właśnie kierunku. Niebawem na stronie internetowej AB.pl ma pojawić się internetowy konfigurator rozwiązań DS. Szefowa sprzedaży AB zwracała też uwagę na rozwój sieci franczyzowej Optimusa, do której przystąpiło na razie ok. 60 partnerów z całej Polski. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na nowej stronie internetowej: www.optimus.pl.

Najważniejszą zaletą nowej strony jest możliwość wymiany zasobów wewnątrz sieci. Poszczególni franczyzobiorcy mogą wzajemnie korzystać z banku kompetencji w zaawansowanych projektach informatycznych – podkreślał Tomasz Rzepecki, Business Unit Manager marki Optimus. – Dodatkowo każdy partner może wymieniać się informacjami na wewnętrznym forum i zapisywać się przez system na szkolenia. Klienci z kolei zrealizują przez stronę zamówienia u wskazanego partnera.

W konferencji wzięli udział producenci współpracujący z działem EBG. HP przekonywało do serwerów Proliant Gen9, Samsung omawiał przyszłość druku laserowego w kontekście mobilności oraz chmury, zaś Microsoft namawiał do szukania zarobku dzięki zakończeniu wsparcia dla Windows Server 2003 R2. Zdaniem dostawcy resellerzy powinni wziąć pod uwagę, że w Polsce działa obecnie co najmniej kilkadziesiąt tysięcy systemów, których użytkownicy stracą wsparcie Microsoftu 14 lipca 2015 r. Już teraz jednak należy ich namawiać do przejścia na Windows Server 2012 R2 lub platformę Azure, bo właśnie w listopadzie i grudniu zapadają decyzje o wielkości budżetów przeznaczonych na przyszłoroczne wydatki firmowe.

Jednym z kontrahentów EBG jest Emerson Network Power, którego przedstawiciele zapowiadają rozszerzenie portfolio zasilaczy UPS i szaf typu rack z przeznaczeniem dla kanału dystrybucyjnego. Skutkuje to m.in. wprowadzeniem zasilacza itON. Kolejną nowością tej marki omawianą podczas Akademii Integracji był modułowy zasilacz APS (5 – 20 kVA). W ofercie EBG pojawiły się także, we wrześniu br., nowe szafy rackowe Knurr InstaRack (marka, której właścicielem jest Emerson).

Zupełnie nowym – i nieco zaskakującym – vendorem w portfolio AB jest AT&T Cabling Systems. Systemy legendarnej amerykańskiej marki kierowane są do wszystkich użytkowników oraz instalatorów sieci LAN i centrów przetwarzania danych. Dostawca oferuje produkty dla wszystkich segmentów okablowania (miedź, włókna światłowodowe, centrum danych, szafy rackowe, okablowanie zewnętrzne).

AT&T Cabling Systems zapewnia lokalne wsparcie sprzedaży i produktów przez jedynego w Polsce dystrybutora (AB), jak również wsparcie techniczne przy szkoleniach i instalacjach. Wszystkie systemy tej marki mają wieczystą gwarancję AT&T Millennium
Lifetime, o ile instalacja została wykonana i przetestowana przez naszych certyfikowanych partnerów
– podkreśla Alicja Kukla-Kowalska, AT&T Cabling Brand Manager w Enterprise Business Group AB.

Uczestnicy Akademii Integracji odbyli kurs latania w największym w Polsce tunelu aerodynamicznym (na zdjęciu powyżej) oraz uczyli się latać samolotem i helikopterem na profesjonalnych symulatorach.