Celem rynkowej ofensywy Brothera są przede wszystkim małe
i średnie przedsiębiorstwa. Do oferty producenta wejdą m.in. maszyny
laserowe mono, które mogą drukować szybciej i więcej niż ich poprzednicy.
Pojawią się pierwsze na rynku  maszyny wielofunkcyjne wyposażone w system
ISIS (Image and Scanner Interface Specification) do kopiowania
i gromadzenia dokumentów w formie cyfrowej. Partnerzy zapoznali się
także z nową usługą B-guard (jest to rozwiązanie do zarządzania flotą
drukarek), którą mogą oferować klientom i dodatkowo na tym zarabiać.

W asortymencie
Brothera znajdzie się również nowa linia maszyn atramentowych z takimi
opcjami jak skanowanie bezpośrednio do serwisów internetowych i drukowanie
poprzez chmurę. Na potrzeby mniejszych przedsiębiorstw czy firm mikro stworzono
rozwiązania mobilne – małe i lekkie skanery dokumentów oraz drukarki.
Resellerzy i integratorzy obecni na roadshow mogli dowiedzieć się również,
że oferując na rynku nowe (oraz już dostępne) rozwiązania, otrzymają wsparcie
marketingowe ze strony Brothera. Rusza kampania „Speed Up Your Business”,
skierowana przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw.
Powstanie także strona internetowa z kreatorem, która umożliwi partnerom
wybór rozwiązania najbardziej dopasowanego do potrzeb klienta.

Zdaniem resellerów

– Mariusz Witkowski, wiceprezes zarządu Lorien

Dla mnie jako partnera mocnym wsparciem ze strony Brothera
są kampanie marketingowe. Inni producenci też je prowadzą, ale nie tak
intensywnie. Spośród nowości pokazanych na roadshow najbardziej zainteresowały
mnie nowe urządzenia atramentowe A3. W naszym asortymencie to
najważniejsze produkty Brothera. Klienci chętnie je zamawiają. Cieszę się, że
będzie więcej takich maszyn, o lepszych parametrach niż starsze modele.

 

– Marcin Łuszczewski, dyrektor handlowy w Centrum Informatyki
ZETO Białystok

To dobrze, że Brother wprowadza do oferty urządzenia
przeznaczone dla większych firm, które mogą drukować więcej w krótszym
czasie. To pozwoli nam poszerzyć bazę klientów o tych, którzy potrzebują
szybszego wydruku. Nowa usługa do zarządzania drukiem to moim zdaniem również
trafiona propozycja. Jeśli partnerzy mają na czymś zarabiać, to przede
wszystkim na usługach, a nie tylko na sprzedaży maszyn.

 




Trzy pytania do

 

Takashi Tomonaga, Managing Director Brother Central and
Eastern Europe

CRN Jaka oferta urządzeń
i usług może przynieść resellerom największe profity w ciągu
najbliższego roku, dwóch lat?

Takashi Tomonaga Dilerzy mogą osiągnąć największe korzyści, oferując sprzęt, zwłaszcza
taki, który nie wymaga częstych napraw, wraz z usługami takimi jak
utrzymanie, konserwacja.

 

CRN W jaki sposób
chciałby pan przekonać resellerów, że warto współpracować z Brotherem? Macie
lepszą ofertę dla partnerów niż konkurencja? 

Takashi Tomonaga Kwestią odróżniającą nas od konkurencji jest m.in. różnorodność
rozwiązań i technologii. Możemy dostarczyć najlepsze produkty technicznie
dostosowane do wymagań. Obecnie sprzedajemy głównie rozwiązania drukujące, ale
wchodzimy w nowy biznes – skanowanie, wideokonferencje. Nasza oferta
jest przeznaczona dla małych i średnich firm.

 

CRN Jaka jest pana
prognoza dla polskiego rynku urządzeń drukujących?

Takashi
Tomonaga
Moim zdaniem popyt na polskim rynku wciąż jest duży. Ten
rok może być ciężki, ale w przypadku laserowych urządzeń powinniśmy
zobaczyć niewielki wzrost. Być może, pod wpływem kryzysu, konsumenci będą
oszczędzać i zamiast drukować w kolorze, zaczną preferować druk w czerni.
Segment druku kolorowego przeżywa trudny okres, ale sprzedaż nadal rośnie.
W 2012 r. zbyt urządzeń atramentowych maleje o 10
– 20 proc. Kupują je głównie konsumenci, a ci próbują
oszczędzać, więc popyt w tym segmencie może być niewielki w bieżącym
roku.




Piotr Baca, Country Manager, Brother

 

Chcemy zwiększyć sprzedaż na polskim rynku, zwłaszcza małym
i średnim przedsiębiorstwom, co nie jest możliwe bez ścisłej współpracy z
partnerami. Zapewniamy im wsparcie, możliwość rozwoju i stabilnego wzrostu.
Współpracując z nami, integratorzy czy resellerzy mogą na przykład zarabiać
także na serwisie. Jesteśmy w stanie zająć się obsługą serwisową dowolnej
liczby maszyn, partner nie musi szukać pomocy w zewnętrznych firmach. Około 80
proc. urządzeń Brothera jest naprawiana następnego dnia roboczego – użytkownik
za to nie płaci. Poza tym mamy długi, 3-letni okres gwarancji on-site na
wybrane urządzenia ze średniej i wyższej półki. Dla partnera to istotne
argumenty, które mogą przekonać klienta, aby wybrał właśnie nasze rozwiązania.