Zapytaliśmy resellerów i integratorów, jakie korzyści oferowane w programach partnerskich są dla nich najbardziej przydatne, sprzyjają poprawie rentowności, zwiększeniu sprzedaży, liczby klientów czy choćby utrzymaniu się na rynku. Z uzyskanych odpowiedzi wynika, że partnerów najbardziej interesują rabaty i ceny specjalne, bo umożliwiają im skuteczne konkurowanie na rynku. W przypadku niektórych produktów są one wręcz niezbędne, bo stawki cennikowe są tak wysokie, że nijak mają się do cen rynkowych. Duże znaczenie ma również przewidywalność korzyści, gdyż pomaga resellerowi w lepszym planowaniu działań i optymalnym dysponowaniu środkami.

– Najbardziej korzystne są ceny specjalne przyznawane regularnie, w ramach stałej współpracy, np. co kwartał, a nie od okazji do okazji, gdy handlowiec szybko musi coś sprzedać – tłumaczy Mariusz Witkowski, członek zarządu Lorienu.

Dla partnerów kluczowa jest oczywiście także wysokość tego typu bonusów. Ich zdaniem, niezależnie od produktu, rabat nie powinien być symboliczny. Nic dziwnego, że część rozmówców CRN Polska skarży się, iż ceny dla partnerów niekiedy są specjalne tylko z nazwy, a w rzeczywistości wyższe niż w Internecie. Słyszeliśmy także, że czasem trudno przebrnąć przez zbyt długie cenniki specjalne (te „okazyjne”), a w związku z tym stanowią one niewielką pomoc.

– Jeśli nagle dzwoni do mnie osoba obsługująca program partnerski i mówi, że ma pół setki produktów w cenie specjalnej, to zbyt wiele czasu zajmuje mi porównanie tej propozycji z innymi ofertami. Do tego dochodzi świadomość, że pewnie takie same ceny zaproponowano stu innym resellerom, więc w zasadzie trudno je uznać za specjalne – mówi Tadeusz Gruszczyński, współwłaściciel Guest Systemy Informatyczne.