Tablety polskich marek coraz lepiej radzą sobie na zagranicznych rynkach. Szczególnie w naszej części Europy, ale także na zachód od polskiej granicy. Na razie najlepiej eksport idzie stałym bywalcom Distree, a więc takim dostawcom jak Modecom czy GoClever. Ich śladami podążają jednak kolejni rodzimi producenci: Colorovo, NTT System czy Barel (Kiano). Właściciele tych trzech marek po raz pierwszy pojawili się w Monte Carlo w charakterze wystawców.

Modecom jest tak mocno zaangażowany w działania eksportowe, że po raz kolejny pełnił rolę głównego partnera Distree EMEA – jako platynowy sponsor. W ciągu ostatnich kilku lat zdołał zdobyć istotne przyczółki na wielu rynkach europejskich, a także na Bliskim Wschodzie. W bieżącym roku Modecom prezentował potencjalnym odbiorcom między innymi tablety z serii FreeTAB, ze sztandarowym modelem 1010 IPS IC (z Windows 8 i procesorem Intela) na czele. Bardzo aktywnie za granicą działa również GoClever, który w 2014 roku nastawia się m.in. na pozyskanie odbiorców na Bliskim Wschodzie, ale także w Rosji i wybranych krajach Europy Zachodniej (producent dostrzega potrzebę wyraźniejszej obecności na przykład we Francji).

Po raz pierwszy w Monte Carlo pojawiło się stoisko Colorovo. Według przedstawicieli marki jej produktami zainteresowani byli m.in. potencjalni odbiorcy z Rosji. ABC Data liczyła również na wysondowanie kanału dystrybucyjnego w wybranych krajach afrykańskich. Dystrybutor przywiózł na Distree EMEA m.in. tablet Supreme z ekranem o przekątnej 7,85 cala wyposażony w procesor Intela oraz zupełnie nową hybrydę z klawiaturą i Windows 8, której rynkowa premiera jest przewidziana na marzec. Na stoisku nie zabrakło znanej od kilku miesięcy ciekawostki – tabletu 3D.

Również w przypadku NTT głównym prezentowanym produktem były tablety, w tym cieszący się sporym zainteresowaniem dziecięcy model MagicTab z możliwością zdalnej kontroli rodzicielskiej (w chmurze). Ponieważ producent rozwija skrzydła także w segmencie smartfonów, próbował zainteresować uczestników Distree budżetowym N-phonem (w Polsce cena SRP wynosi 259 zł).

Dystrybutor Roku dla ABC Daty 

Warszawski broadliner otrzymał tytuł Dystrybutora Roku w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Nagroda, którą otrzymała ABC Data, przyznawana jest w drodze głosowania – uczestniczą w nim producenci sprzętu i oprogramowania. Wypełniając ankietę, oceniają dystrybutorów, biorąc pod uwagę szereg kryteriów, m.in. wyniki sprzedaży, kanały dystrybucji i logistykę. Z kolei AB zostało uhonorowane w kategorii EMEA Distributor Initiative of the Year za relaunch marki Optimus.