Spotkanie dla
pierwszych certyfikowanych partnerów w Polsce odbyło się
w warszawskim Pałacu Sobańskich. Gości powitali: Ken Poczekaj, President
Emerson Network Power Systems, EMEA, Peter Lambrecht, V-ce President Sales
Emerson Network Power, EMEA oraz Małgorzata Kasperska, Managing Director
Emerson Network Power, Poland & Baltics.

Kanał dystrybucyjny jest dla Emerson
Network Power jednym ze strategicznych obszarów wzrostu w regionie EMEA.
Dla tej grupy odbiorców producent przygotował dedykowaną ofertę urządzeń
zasilających małej mocy. W Europie wprowadzono ją na rynek włoski,
francuski, rosyjski i brytyjski, obecnie jej zasięg jest rozszerzany
o Polskę, Hiszpanię, Afrykę, Środkowy Wschód, a wkrótce także Turcję.

Otwierając spotkanie, Ken Poczekaj
podkreślił, że Polska jest dla firmy Emerson Network Power bardzo ważnym
rynkiem, ponieważ coroczny wzrost polskiej spółki jest dwucyfrowy i widać
korzyści z inwestycji w ten rynek. Obserwacje te potwierdziła
Małgorzata Kasperska, która powiedziała, że na współpracy z ABC Datą
i jej partnerami wszystkie firmy będą mogły zyskać, dzięki połączeniu
rozbudowanej oferty produktowej z szerokim kanałem dystrybucji.

 

 

Wszędzie stawiamy na jakość i edukację


 CRN Polska rozmawia z Peterem Lambrechtem,

wiceprezesem
sprzedaży na region EMEA w Emerson Network Power.


 




CRN
W Polsce nie ma wielu dużych korporacji, tak jak w
innych krajach, a to głównie z ofertą dla takich odbiorców jest tu kojarzona
firma Emerson Network Power. Zatem jak bardzo polski rynek jest ważny dla
Emersona?

 

Peter Lambrecht Polski rynek jest dla nas bardzo
interesujący. Rzeczywiście, nie ma tutaj wielu dużych korporacji, ale jest
bardzo ważny segment firm małych i średnich. Podobna sytuacja jest na przykład
w północnym regionie Włoch, gdzie także jest mało dużych przedsiębiorstw, ale
są tysiące firm mniejszych. Emerson od kilkudziesięciu lat oferuje produkty dla
dużych centrów danych, ale – bazując na swojej wiedzy przy tworzeniu
rozbudowanych systemów – stworzyliśmy także ofertę w zakresie zasilania, chłodzenia
i infrastruktury dla mniejszych firm. Jest ona dostępna przez kanał
dystrybucyjny i właśnie dlatego w tym modelu chcemy zaangażować się na polskim
rynku.

 


CRN Jaki zatem Emerson ma pomysł na kanał dystrybucyjny w
Polsce, aby odróżnić się od konkurencji?

Peter Lambrecht Zacznijmy od tego, że na każdym lokalnym
rynku uważnie przyglądamy się potrzebom klienta. Zauważyliśmy na przykład, że w
serwerowniach wielu małych firm na takich rynkach stosuje się tradycyjne
klimatyzatory zaprojektowane do pracy w biurze lub mieszkaniu prywatnym,
przeznaczone do zapewnienia większego komfortu przebywania w danym
pomieszczeniu. Staramy się uświadomić klientom konieczność zastosowania
specjalistycznego sprzętu, ponieważ zwykłe klimatyzatory nie są wystarczająco
wydajne, nie umożliwiają precyzyjnego chłodzenia, zdalnego zarządzania,
pomiarów temperatury, wilgotności itd. Mamy rozwiązania dla wszystkich – od
najmniejszych serwerowni, po największe na świecie centra danych – i wiemy jak
zaspokoić potrzebę każdego klienta. Przy tak specjalistycznym sprzęcie to już
nie jest tylko przesuwanie pudełek w hurtowych ilościach.

 

CRN Czy jest określona liczba partnerów, których chcecie
mieć w Polsce?

Peter Lambrecht Nie wyznaczyliśmy konkretnego pułapu,
chociaż zdajemy sobie sprawę, że raczej będzie ich mniej niż 100. Jednak to nie
liczba jest ważna, a jakość tych partnerów, którzy chcą z nami podążać tą
drogą. Bo uważamy, że nasi partnerzy stają się członkami naszej rodziny i tak
jak my przyjmują na siebie zobowiązanie spełniania dawanych przez Emerson
obietnic. Wszyscy partnerzy muszą przejść przez proces certyfikacji i zdobyć
odpowiednią wiedzę w szkoleniach – posiadanie odpowiednich certyfikatów jest
konieczne, ponieważ nasze produkty pracują w krytycznym środowisku, więc
niewłaściwie wdrażając i użytkując je można narobić wiele złego.

 

CRN Na jaki rodzaj wsparcia mogą liczyć partnerzy –
bezpośrednio od Emerson, jak też poprzez dystrybutora ABC Data?

Peter Lambrecht To wsparcie jest realizowane na wielu
poziomach. Przede wszystkim pomagamy w zdobyciu i przekazywaniu wiedzy, jak też
udostępniamy nasze produkty do celów demonstracyjnych. Mamy też własny zespół
serwisujący i świadczący wsparcie, zatrudniający ogromną liczbę własnych
inżynierów serwisowych, przeszkolonych w naszej akademii. W ten sposób
gwarantujemy znajomość produktu na każdym etapie jego życia – od projektu, po
utrzymanie i serwisowanie u klienta. Jest to doceniane przez klientów, którzy
sami podkreślają, że mają do czynienia z profesjonalistami i godnymi zaufania
osobami.

 


CRN Czy w Polsce zostanie uruchomiony także Innovation
Partnership Program?

Peter Lambrecht Tak, w Polsce ten program zacznie
obowiązywać na początku lata. To będzie prawdziwy skok jakościowy dla polskich
firm. Połączyliśmy w nim najlepsze rzeczy z obowiązującego wcześniej programu
partnerskiego Emerson i programu Take Command z firmy Avocent, którą kupiliśmy
w 2009 r. Partnerom, którzy zaangażują się w swoją obecność w programie, oferujemy
wyższe poziomy marży, możliwość rejestracji przetargów, dostępu do wielu
narzędzi, szkoleń itd. Warto wspomnieć, że w USA przez dwa lata z rzędu program
ten dostawał nagrodę partnerskiego programu roku przyznawaną przez tamtejszą
redakcję CRN. Polscy uczestnicy tego programu będą mogli korzystać także z
naszego centrum szkoleniowo-testowego we Włoszech, które zostanie otwarte w
czerwcu. Będzie można tam przeprowadzić testy, szkolenia, także dla klientów
lub potencjalnych klientów.