Ogłoszenie o przetargu czy zapytanie ofertowe na potrzeby wdrożenia rozwiązań IT uruchamia cały
mechanizm związany z przygotowaniem najlepszej propozycji – zarówno
pod względem biznesowym, jak i doboru odpowiednich technologii. Ten proces
często bywa skomplikowany, z uwagi na liczbę osób zaangażowanych oraz
wielość narzędzi, za pomocą których można się komunikować (e-mail, telefon,
komunikatory itp.). Dlatego Veracomp w celu zoptymalizowania tych zadań opracował
i udostępnił partnerom handlowym platformę wspólnej pracy nad projektami
– extranet.

 

Dlaczego extranet?

– Pomysł na extranet zrodził się równolegle w dwóch
miejscach
– mówi Iwo Hankiewicz, kierownik operacyjny w Veracompie,
odpowiedzialny za stworzenie extranetu. – Z jednej strony partnerzy
sygnalizowali nam swoje potrzeby i wysuwali sugestie dotyczące możliwości
usprawnienia współpracy, z drugiej – wewnątrz Veracompu odczuwaliśmy
potrzebę stworzenia i dostarczenia resellerom platformy wspomagającej
naszą wspólną pracę.

W fazie opracowywania koncepcji i projektowania
extranetu odbyło się wiele spotkań z partnerami dystybutora, którzy mówili
o swoich szczegółowych potrzebach i wyzwaniach związanych
z prowadzeniem tzw. sprzedaży projektowej. To posłużyło do stworzenia
koncepcji narzędzia będącego odpowiedzią na zgłaszane przez partnerów
zapotrzebowanie. Po jej skonfrontowaniu z oczekiwaniami partnerów
rozpoczęto proces programowania, a gotowe rozwiązanie zaprezentowano
wybranej grupie partnerów, których zaproszono do betatestów.




Iwo Hankiewicz

kierownik operacyjny w Veracompie

Dzięki extranetowi partnerzy mogą skutecznie prowadzić
i rozwijać projekty sprzedażowe, zarządzać nimi, traktując go też jak
wewnętrzny CRM. Ponadto ułatwia on pracę grupową, co ma istotne znaczenie np.
podczas zastępstw nieobecnych pracowników, a menedżerom pozwala czuwać nad
wszystkimi procesami związanymi ze sprzedażą projektową. Istotną wartością
extranetu jest usprawnienie i przyspieszenie komunikacji.

 

– Firma VisionCube była
jednym z betatesterów extranetu, mieliśmy więcej czasu, żeby się
z nim zapoznać
– mówi
Marcin Derecki, specjalista ds. klientów kluczowych w VisionCube.
Rozwiązanie było dobrze przygotowane, a testy pozwoliły udoskonalić kilka
jego funkcji. Wprowadzenie extranetu znacznie usprawniło współpracę
z Veracompem, od samego początku chętnie korzystaliśmy z tego
rozwiązania, gdyż pozwalało oszczędzać czas i poprawiało komunikację.

 

Jakie możliwości daje extranet?

Extranet z założenia
jest miejscem, gdzie partner może znaleźć wszystko, co jest niezbędne do
prowadzenia sprzedaży projektowej, a także zapewnia pełną interakcję
z osobami zaangażowanymi we współpracę. Każdy użytkownik extranetu
otrzymuje wsparcie przy zdobywaniu wiedzy i kompetencji w postaci dostępu
do prezentacji rozwiązań i produktów z oferty Veracomp, a także
do webinarów organizowanych przez ekspertów dystrybutora. Jednak kluczowym
obszarem współpracy, który wspiera extranet, jest szeroko pojęta sprzedaż projektowa.

Oprócz funkcji związanych
z projektem użytkownicy znajdą w extranecie szereg innych przydatnych
narzędzi oraz informacji: kalendarium wydarzeń, listę dostępnych webinarów
z możliwością zarejestrowania się na nie czy obejrzenia materiałów wideo
ze szkoleń. Zainteresowani mogą też zapoznać się z newsletterem Veracompu
czy aktualnymi promocjami.

– Bezsprzecznie
największą korzyścią jest nowy system prowadzenia projektów. Dzięki niemu można
łatwo zarządzać tematami w całej firmie. Ważnymi elementami są również
cenniki oraz prezentacje rozwiązań, które można wykorzystywać podczas spotkań
z klientem
– argumentuje
Marcin Derecki z VisionCube.

 

Ujednolicona komunikacja

Skuteczna komunikacja to
ogromne wyzwanie, szczególnie w sytuacji gdy w projekt zaangażowanych
jest wiele stron lub kilka osób po każdej ze stron. W extranecie
rozwiązano ten problem: komunikując się z poziomu platformy, użytkownik
nie musi wiedzieć, do kogo zaadresować sprawę, narzędzie samo podpowie
właściwego adresata lub skieruje komunikat do odpowiedniego działu, gdzie
zostanie wewnętrznie rozdystrybuowany.

Ponadto partner nie traci czasu na odszukiwanie wiadomości
w kliencie pocztowym – wszystkie kluczowe informacje dostępne są dla
obu stron w jednym miejscu: są usystematyzowane i archiwizowane,
a wgląd mają do nich także te osoby, które zastępują nieobecnych
w pracy. Co istotne, dzięki komunikacji w ramach extranetu skrócił
się również czas reakcji po stronie dystrybutora.

 
Resellerzy zadowoleni

– Zainteresowanie
extranetem wśród naszych partnerów, mimo gorącego okresu, jakim jest końcówka
roku, jest duże. Liczymy, że od nowego roku dla większości partnerów extranet
będzie podstawowym narzędziem współpracy z nami –
mówi Iwo Hankiewicz z Veracompu.

Z extranetu mogą obecnie
korzystać partnerzy handlowi Veracompu, jednak rozwój platformy zakłada
włączenie do grona jej odbiorców także producentów oraz użytkowników końcowych.
Tym sposobem wszystkie strony uczestniczące w sprzedaży projektowej będą
mogły bazować na jednym wspólnym narzędziu. Extranet jest dostępny dla
partnerów dystrybutora pod adresem: www.extranet.veracomp.pl.          

Zdaniem partnera

• Marcin Derecki, specjalista ds. klientów kluczowych, VisionCube

Skoncentrowanie całości
zarządzania projektami w jednym miejscu i zapewnienie przejrzystej
formy łączności wpłynęło pozytywnie na wzajemne porozumiewanie się handlowców
Veracompu z naszymi pracownikami. Bardzo użyteczna jest możliwość zakładania
projektów samodzielnie i późniejszych uaktualnień za pomocą wiadomości
systemowych – zapewnia to sprawną obsługę całego systemu. Dzięki powiadomieniom
mailowym czas reakcji obu stron jest skrócony do minimum, a także trudniej
przegapić lub zapomnieć o danym wydarzeniu.

• Przemysław Leśniak, product manager, ARKANET

Współpraca
z Veracompem stała się na pewno prostsza i bardziej czytelna.
Zyskaliśmy większą kontrolę nad prowadzonymi projektami, łatwiejsze nimi
zarządzanie oraz lepszą komunikację pomiędzy handlowcami, product managerem,
działem wsparcia a opiekunami po stronie dystrybucji i producenta.
W konsekwencji przekłada się to na szybszy czas reakcji
i efektywniejszą obsługę naszych klientów.

 Artykuł powstał przy współpracy z Veracompem.