Jesienny cykl konferencji FORTiB Veracomp zorganizował we współpracy z Compendium. Od 11 września do 24 października spotkania odbyły się w Gdańsku, Bydgoszczy, Rzeszowie, Warszawie i Katowicach. Zaprezentowano nowe rozwiązania takich marek jak Alvarion, Artec (EMA), Fortinet, HP, LifeSize, Sophos, Symantec i Topica. Nie zabrakło informacji i porad ważnych zarówno dla klientów – użytkowników sys-
temów zabezpieczających w firmach – jak i dla partnerów dystrybutora.

Podczas warszawskiej konferencji Jacek Legut, dyrektor sprzedaży Veracompu, odpowiedzialny za serwery i pamięci masowe, przedstawił 10 najważniejszych powodów, dla których warto zabezpieczać i archiwizować dane. Zgodnie z zaprezentowanymi statystykami obecnie średnio ok. 75 proc. własności intelektualnej firmy jest przechowywane w systemie pocztowym, w związku z tym ochrona informacji przesyłanych za pomocą e-maila, a także komunikatorów internetowych i rozwiązań do wideokonferencji powinna być priorytetem. Zebrani mieli okazję dowiedzieć się, jak efektywnie przetwarzać i chronić dane, a także czym różni się backup od archiwizacji. Gościom przekazano wskazówki dotyczące analizy zabezpieczeń IT i ochrony danych w urządzeniach mobilnych. Była również okazja do zapoznania się z najnowszymi trendami w dziedzinie sieci bezprzewodowych i ich skuteczną ochroną.


Jacek Legut

 

dyrektor sprzedaży, Dział Serwerów i Pamięci Masowych Veracomp

Osiągamy coraz lepsze wyniki sprzedaży. Obroty naszej firmy w III kw. 2012 r. zwiększyły się o 25 proc. w porównaniu z 2011 r., a w całym bieżącym roku planujemy 20-proc. wzrost.

Aby nasi partnerzy mogli sprostać konkurencji na coraz trudniejszym rynku, rozwijamy w Veracompie doradztwo biznesowe. Zebraliśmy i uporządkowaliśmy wiedzę dotyczącą różnych sektorów rynku, obejmującą m.in. zasady finansowania, regulacji prawnych, struktur organizacyjnych. Rozpoznaliśmy procesy biznesowe w organizacjach z danego sektora, by następnie dopasować do nich rozwiązania informatyczne, pokazując korzyści, jakie niesie ze sobą ich wdrożenie. Tak uporządkowaną wiedzę przekazujemy partnerom.Naszym celem jest to, by umieli trafić z ofertą dokładnie w oczekiwania konkretnych podmiotów. Powinni wiedzieć, czego dana firma potrzebuje, i jak te potrzeby zaspokoić, a tym samym jak skutecznie przekonać do zakupu rozwiązania. Nie można ograniczać się tu do standardowych argumentów o obniżeniu kosztów czy usprawnieniu zarządzania, gdyż te powtarzane są przez wszystkich i dla klienta często niewiele znaczą, jeśli nikt nie wytłumaczy mu dokładnie, po co właściwie ma wydać pieniądze.