Eksperci G Daty od
9 do 19 września odwiedzili siedem dużych polskich miast, umożliwiając
partnerom zapoznanie się z najnowszym oprogramowaniem
i zaimplementowanymi w nim technikami oraz informując
o strategii w kanale partnerskim. Resellerzy mogli zadawać pytania,
zgłaszać i wyjaśniać na bieżąco swoje wątpliwości dotyczące zarówno
działania samych produktów software’owych jak i współpracy z vendorem.

Wygląda na to, że pomysł wrześniowego roadshow był strzałem
w dziesiątkę. Resellerzy chętnie korzystali z możliwości zadawania
przedstawicielom producenta trudnych pytań. Jeden z uczestników
warszawskiej konferencji przyznał mile zaskoczony, że nie poznaje G Daty
i jej podejścia do partnerów. Sami przedstawiciele wytwórcy mówią, że
panele edukacyjne w każdym z siedmiu miast cieszyły się powodzeniem.

Na co mogą liczyć
partnerzy G Daty, z którymi producent będzie teraz rozmawiał częściej?
Z prezentacji wynika, że oprócz rozwiązań dostosowanych do poziomu
współczesnych cyberzagrożeń, rozmaitych form ich sprzedaży, programu
partnerskiego i lojalnościowego mogą się spodziewać pomocy
w rozwijaniu biznesu, budowaniu kompetencji, profesjonalnej obsługi
i dostosowywania działań producenta do ich potrzeb.

G Data dopasowuje swoje produkty do zmieniających się
wymagań wobec antywirusów. Producent implementuje w rozwiązaniach technikę
Double Scan, polegającą na jednoczesnej pracy dwóch silników
(z oddzielnymi bazami) w skanerze dostępowym. Wcześniej korzystał
z rozwiązań firm zewnętrznych – silnika Bitdefender (podstawowego)
i Avast (jako engine’a B). Teraz silnik Avasta został zastąpiony autorskim
rozwiązaniem G Daty. Pozwoliło to, jak poinformowano podczas roadshow, na
lepsze dostosowanie obu engine’ów do jednoczesnej pracy, dzięki czemu nie
spowalniają one działania komputera, na co wcześniej skarżyli się klienci.
Dzięki technologii CloseGap z kolei uaktywniają się tylko te funkcje
oprogramowania, które są w danej chwili potrzebne. Nowa technologia G Data
BankGuard natomiast służy ochronie sesji online’owych podczas korzystania
z bankowości elektronicznej czy robienia e-zakupów.

 

Niemiecki wytwórca przedstawił także nową linię produktów
retailowych – 2014 – na którą składają się: Antyvirus, InternetSecurity,
TotalProtection oraz MobileSecurity. W programach jednostanowiskowych
zmienił się interfejs, dostosowany teraz do technologii Metro Windows 8,
przejrzysty, prosty w obsłudze (tak uważa dostawca). Poza tym dodano
Managera Autostartu. W produkcie Total Protection pojawiła się funkcja
zarządzania pamięciami masowymi. Specjaliści G Daty szczególnie podkreślali
istnienie systemu G Data Mobile Security przeznaczonego do urządzeń
z Androidem, mówiąc, że 99 proc. wirusów mających atakować urządzenia
mobilne jest dla niego przeznaczonych, a ich liczba ma szybko rosnąć.

Uczestnikom roadshow przedstawiono także linię produktów G
Data SmallBusiness, przeznaczoną dla firm mających do 10 komputerów. Te, według
informacji wytwórcy, stanowią około 50 proc. rynku w Polsce. Linia
wspomnianych programów jest polecana partnerom chociażby ze względu na
zaimplementowaną funkcję backupu, dzięki której można świadczyć usługi
outsourcingu.

Partnerom zaprezentowano również linię G Data
Business/Enterprise i porównano ją z produktami retailowymi.
Prowadzący pochylili się też nad potrzebami i wymaganiami klientów
– starano się odpowiedzieć na pytanie: czym kieruje się administrator przy
wyborze oprogramowania antywirusowego.

Rozmowy
z resellerami podczas roadshow miały bardzo merytoryczny charakter.
Uczestnicy zadawali dużo pytań, powoływali się na własne doświadczenia
w implementowaniu programów G Daty u klientów, nie zawsze dobre,
i starali się wyjaśnić przyczyny niepowodzeń. Obecne były także osoby,
które wcześniej sparzyły się na współpracy z niemieckim producentem.
Zamierzają mu dać kolejną szansę, bo słyszą o zmianach.

– Chcę wyrobić sobie pogląd, jak zmienia się podejście G
Daty do partnerów, co producent ma im do przekazania, co proponuje
– mówił
nam jeden z uczestników spotkania. – Kiedyś oferowałem oprogramowanie G
Daty, między innymi dlatego, że miało dwa silniki. To miał być atut. Ale
niestety dość mocno spowalniały one działanie komputerów u klientów. Dziś
na prezentacji producent sam to przyznał. Nadal jednak daję G Dacie szansę,
kiedy słyszę o zmianach we współpracy z resellerami
i w samym oprogramowaniu.       




Dariusz Pellowski

 

menedżer
Działu Sprzedaży w G Data Software

Dostosowujemy
się do potrzeb naszych partnerów. Uelastyczniliśmy radykalnie warunki
współpracy, bierzemy pod uwagę ich opinie. Jesteśmy otwarci na różne propozycje
z ich strony, na rozmowy i negocjacje. Wśród wielu zachęt
i narzędzi dla partnerów, które stosuje G Data, jak programy motywacyjne,
rabaty, licencje NFR czy KO, szczególną uwagę zwraca, moim zdaniem,
oprogramowanie przeznaczone specjalnie dla serwisów. Duża część przychodu
sklepów pochodzi z usług serwisowych. Mogą one dodać do tego
oprogramowanie antywirusowe, ukrywając jego cenę (tak czy inaczej atrakcyjną
dla klienta, bo niższą niż rynkowa) w cenie usługi. Zapewnia to
resellerowi dodatkowy przychód i jednocześnie lojalność odbiorców,
zadowolonych z „prezentu”.