Resellerzy obecni na
konferencji IMCC, którą CRN Polska objęło patronatem medialnym, mieli szansę
przyjrzeć się z bliska nowym rozwiązaniom Intela i Microsoftu jeszcze
przed ich oficjalnymi premierami. To dla partnerów dostawców możliwość
dotknięcia i zobaczenia nowych produktów, a także przekonania się,
czy faktycznie są one tak rewolucyjne, jak sugerują to organizatorzy
konferencji.

Partnerzy, z którymi
rozmawialiśmy, nie ukrywali, że zarówno Windows 8, jak i Windows Server
2012 budzą ich ogromne zainteresowanie. – To innowacyjne,
pomysłowe produkty i cieszy nas, że wreszcie się pojawiają. Mam nadzieję,
że klienci będą nimi równie zafascynowani jak my, zwłaszcza nowym systemem
operacyjnym Microsoftu
– uważa Grzegorz
Chmielewski, dyrektor oddziału warszawskiego płockiej firmy Data Net.

Resellerzy liczą na to, że
dzięki nowym produktom rynek się ożywi, a zainteresowanie użytkowników
końcowych nowinkami technicznymi sprawi, że będą je kupować. – Na
Windows 7 nie da się już specjalnie zarobić, bo wszyscy już dawno używają
tego systemu. Dzięki „kafelkowej” rewolucji Windows 8 pojawia się
możliwość wdrażania nowych rozwiązań u naszych klientów, a także adaptowania
ich do specyficznych potrzeb użytkowników, np. rosnącej chęci czy wręcz
konieczności używania ekranów dotykowych –

mówi Radosław Drywulski z działu projektowania systemów IT
w warszawskim przedsiębiorstwie Computer Media Consultants.

Resellerzy podkreślają, że
osobiste uczestnictwo w tego typu konferencjach jest dla nich bardzo
istotne. – Możemy poznać wiele szczegółów dotyczących nowych
produktów, które w nawale pracy i codziennych obowiązków zwyczajnie
by nam umknęły. Dzięki temu możemy sprzedawać nie tyle nowe komputery, ile
wizję tego, co dzięki ich użytkowaniu można osiągnąć, a nawet
w e-commerce sprzedaż samych pudełek jest zamierzchłą przeszłością
– podkreśla Aleksander Lewandowski, menedżer
kategorii Peryferia i Oprogramowanie w Agito.pl.


 




Coraz bardziej wyrafinowane
rozwiązania

 

CRN Polska rozmawia z Arturem Długoszem, reseller channel
managerem w Intelu

CRN W showroomie
prezentują Państwo bardzo intrygujące kostki? Co to takiego?

Artur Długosz To NUC (Next Unit of Computing), czyli przykład nowatorskiego
rozwiązania Intela. To niezwykle wszechstronne urządzenie i będzie można
je wykorzystywać w bardzo wielu obszarach, poczynając od cyfrowego centrum
domu aż do definiowanych rozwiązań takich jak Digital Signage.

 

CRN Jakie inne nowości
pojawią się w ofercie?

Artur Długosz Pojawią się jeszcze
bardziej wyrafinowane rozwiązania, które będą spełniały oczekiwania klientów
i będą nawet lepiej dostosowane do ich specyficznych potrzeb. Z kolei
segment All-in-One dostanie nowy zastrzyk energii w postaci nowego systemu
operacyjnego Microsoftu. Chcemy też pokazać partnerom, że AIO nie muszą być
kojarzone z urządzeniami skończonymi, ale że można je rozwijać
i konfigurować, opierając się na standardowych komponentach.

 

CRN A jeśli
chodzi o produkty?

Artur Długosz Nasze olbrzymie stoisko ultrabooków w showroomie,
prezentujące większość modeli dostępnych obecnie na polskim rynku, doskonale
obrazuje, co nas interesuje najbardziej. Ultrabooki są poniekąd nową formą pecetów
(lekkie, łatwe, szybkie, poręczne, bezpieczne), ale ich wygląd nie jest
ustalony raz na zawsze. Z każdą kolejną generacją elementów,
z których się składają, oraz oprogramowania i usług, które będą do
nich dołączane, będzie się zmieniał.

 

CRN Co Intel chciał
przekazać partnerom podczas cyklu konferencji IMCC?

Artur Długosz Najważniejszym jest pokazanie resellerom, jak bardzo zmienia się
rynek IT, który wychodzi znacznie poza klasyczne pecety, notebooki czy serwery.
W każdym z tych segmentów mamy naszym partnerom do przedstawienia
i gotowe rozwiązania, i pewne sugestie na przyszłość. Chcemy też
opowiedzieć o trendach docierających do Polski z innych części
świata, a także posłuchać tego, co mają nam do powiedzenia nasi partnerzy,
i postarać się na to zareagować.

 

CRN
O co przede
wszystkim pytają Intela resellerzy, korzystając z możliwości bezpośredniej
rozmowy podczas IMCC?

Artur Długosz Między innymi o nowe rozwiązania takie jak NUC. Będziemy
szukali takich rozwiązań: z jednej strony mających znamiona skończonych
produktów, z drugiej – które wciąż będzie można rozbudowywać
i konfigurować, ponieważ zależy nam na tym, aby resellerzy, czyli nasi
wierni partnerzy (ich lojalność niezwykle sobie cenimy), dzięki naszej pomocy
mieli szansę skutecznie konkurować z innymi firmami i dostarczać swym
klientom najlepsze rozwiązania.

 




Nie bójmy się postępującej
konsumeryzacji

 

CRN Polska rozmawia z Krzysztofem Florczakiem,
dyrektorem dywizji konsumenckiej w polskim oddziale Microsoftu

CRN Co Microsoft chciał
zakomunikować swoim partnerom podczas tegorocznego roadshow Intel Microsoft
Channel Conference?

Krzysztof Florczak Od
wielu lat robimy razem z firmą Intel konferencje dla szerokiego kanału
partnerskiego, w trakcie których mówimy o strategii współpracy, ale
także o aktualnych rozwiązaniach. Jesień 2012 jest pod tym względem
szczególna, bo – jak wiadomo – rynek czeka na premiery wielu nowych
produktów Microsoft, w tym również Windows 8, który dostępny będzie na
rynku od 26 października. Bardzo zależało nam na tym, żeby przygotować
partnerów do tych nadchodzących zmian. Przede wszystkim staraliśmy się pokazać,
że Windows 8 jest dla każdego. Bez względu na nasze osobiste preferencje
i potrzeby będziemy mogli wybierać spośród różnorodnych urządzeń. To my
sami będziemy decydować co dla nas ważne: pojemność dysku i moc komputera,
czas pracy na baterii, waga urządzenia czy też jego kolor. Do gry wchodzą
urządzenia dotykowe, tablety, a także tzw. hybrydy, będące połączeniem
tradycyjnego notebooka z tabletem. Całą tę szeroką gamę urządzeń
zaprezentowaliśmy naszym partnerom jeszcze przed premierą Windows 8, żeby
pokazać im trendy zmian i zainspirować.

 

CRN
Jaka jest obecnie rola
partnerów?

Krzysztof Florczak Microsoft to firma
zbudowana na bazie ekosystemu partnerskiego, więc rola samych partnerów jest
dla nas kluczowa. Oczywiście dynamika zmian technologicznych, ale też rynkowych
wymusza określone działania. Strategie biznesu IT sprzed 15, 10 czy nawet
5 lat dziś już się nie sprawdzają. Trudności gospodarcze na świecie
dodatkowo komplikują sytuację i zmuszają wszystkie firmy do poszukiwania
nowych modeli działania, podnoszenia efektywności oraz ograniczania kosztów. Te
zmiany oddziaływują też na firmy partnerskie. Transakcyjny model działania, jaki
stosowało wiele z nich, przestaje sprawdzać się w obecnych warunkach
rynkowych. Rolę partnerów widzimy w kompleksowym doradzaniu klientom
w zakresie optymalizowania ich działalności z uwzględnieniem
najodpowiedniejszych dla nich i najnowszych rozwiązań informatycznych.
Warto zresztą zauważyć, że część z nich bardzo dobrze sobie radzi,
świadcząc usługi i oferując wartość dodaną. Microsoft czynnie wspiera
firmy partnerskie w przechodzeniu tej transformacji ich biznesów
i pomaga pokazywać dobre praktyki. Taką przestrzenią jest między innymi
doroczna konferencja Microsoft Partner Strategy, która odbywa się
w październiku w Serocku.

Mówiąc
o zmieniającej się roli firm partnerskich, warto też uwzględnić
poszerzający się rynek konsumencki. Oczywiście panuje na nim bardzo duża
konkurencja, niemniej zauważamy, że tradycyjni resellerzy, np. rozwijający się
w kierunku handlu przez Internet, doskonale konkurują
z przedstawicielami dużych międzynarodowych sieci detalicznych. Właśnie
z myślą o takich firmach zorganizowaliśmy zresztą konferencję IMCC.
Wreszcie, biorąc pod uwagę, że kolejnym trendem, jaki obserwujemy, jest
konsumeryzacja IT czy – jak kto woli – BYOD (Bring Your Own Device),
sądzę, że wszyscy resellerzy, również ci, których klientami są przede wszystkim
przedsiębiorstwa, powinni specjalizować się w urządzeniach wcześniej
adresowanych do konsumentów. Firmy bowiem składają się z ludzi, czyli po
prostu konsumentów.

 

CRN Jaką uzyskaliście
informację zwrotną od partnerów po roadshow?

Krzysztof Florczak To była bardzo udana
konferencja, a potwierdzeniem tego są frekwencja i aktywność
partnerów. Niewątpliwie jednym z powodów jest zbliżająca się premiera
Windows 8, która budzi bardzo duże zainteresowanie firm z branży IT. Jeśli
dodać do tego niespotykaną wcześniej różnorodność urządzeń, których część
mogliśmy pokazać uczestnikom IMCC, konferencja w naturalny sposób
przyciągnęła wielu przedstawicieli branży. Owszem, część firm – zwłaszcza
te, które koncentrują się na rozwiązaniach dla biznesu – obawia się nowej
platformy i postępującej konsumeryzacji. Nie ulega jednak wątpliwości, że
branża IT czekała na nowy produkt, który ożywi rynek, a działania, jakie
podejmujemy wspólnie z Intelem, wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom. Ja
osobiście, jako konsument, bardzo się cieszę z nadchodzących zmian
technologicznych. Jestem przekonany, że otworzą nam nowe możliwości biznesowe,
a konsumentom dadzą nowe sposoby na interakcje ze światem.