W pierwszym dniu konferencji integratorzy usłyszeli między innymi, że Microsoft jest przez analityków Gartnera klasyfikowany jako jeden z liderów w dziewięciu na dziesięć najszybciej obecnie rozwijających się segmentach technologicznych, jak chociażby business intelligence, CRM, unified communications, social software czy wirtualizacja. Na tej podstawie Ronald Binkofski, szef polskiego biura Microsoftu, zachęcał integratorów do wspólnego szukania zysków w ramach czterech głównych megatrendów: chmury, mobilności, mediów społecznościowych oraz Big Data.

– Rzeczywistość naszego biznesu mocno się teraz zmienia. Nie bójmy się tego, bo najgorsze, co można zrobić, to zaprzeczać rzeczywistości. A wygląda ona tak, że 84 proc. firm na świecie ma mobilnych pracowników, 65 proc. wdraża co najmniej jedno narzędzie biznesowe, tyle samo firm z listy „Fortune 100” testuje lub zaczyna korzystać z tabletów w codziennym biznesie, zaś 70 proc. światowych przedsiębiorstw zainwestowało lub inwestuje w rozwiązania cloudowe – wyliczał Ronald Binkofski.

Główną część konferencji poświęcono próbie odpowiedzi na pytanie: jak zarobić na wspomnianych już czterech megatrendach technologicznych. Przedstawiciele producenta przekonywali, że polscy integratorzy mają do dyspozycji szereg nowych narzędzi, na przykład Yammer. Spore zainteresowanie tym narzędziem już teraz wyrażają – jak zapewnia Microsoft – klienci z rynków finansowych (głównie banki).

Małgorzata Gryz

dyrektor Działu Strategii i Programów Partnerskich, Microsoft

W bieżącym roku w konferencji wzięła udział rekordowa liczba partnerów. Szczególnie mocno podkreślali to, że mamy spójny przekaz i dobrze przemyślaną strategię Devices and Services. Część usługową mamy bardzo dobrze poukładaną wspólnie z partnerami. Ich pytania i wątpliwości związane więc były głównie z tą częścią strategii, która dotyczy urządzeń. Jedną z naszych odpowiedzi jest akcja promująca tablety w małych i średnich firmach. W tym celu przygotowaliśmy ofertę niedrogich tabletów z szeregiem usług i aplikacji dla biznesu. Nie tylko naszych własnych, jak Office 365, ale także oprogramowania biznesowego innych dostawców. Poza tym koncentrujemy się na pomaganiu partnerom w dotarciu do business decision makerów w firmach. W poprzednich latach nasz przekaz dotyczył głównie informatyków, którzy nadal są dla nas bardzo ważni, ale to zarządy i menedżerowie coraz częściej decydują o kontraktach IT.