Sprzedaż rozwiązań Huawei w ofercie S4E rośnie bardzo dynamicznie. W ciągu roku obroty zwiększyły się aż o 350 proc., dochodząc do 10,7 mln dol. w 2015 r. (w porównaniu z 2,7 mln dol. w 2014 r.). Współpracując na co dzień z 59 partnerami, producent z sukcesem zakończył aż 135 projektów. Dzięki temu Huawei już może pochwalić się bardzo dużą liczbą referencji w sektorach: edukacyjnym, medycznym, ISP, a także bankowym. Zarówno dystrybutor, jak i producent przewidują, że w 2016 r. sprzedaż wzrośnie o kolejne kilkadziesiąt procent.

Dobre wyniki to efekt przemyślanej strategii i jej konsekwentnej realizacji. W III kw. ub.r. powołano w S4E zespół przydzielony do rozwiązań Huawei, który obecnie zatrudnia 10 osób i będzie nadal wzmacniany. Dużym wyzwaniem była zmiana postrzegania chińskiego producenta przez klientów końcowych i kanał sprzedaży. Aby walczyć z powszechnymi, choć mylnymi stereotypami, podjęto szereg działań marketingowych i edukacyjnych adresowanych do partnerów i użytkowników. Przykładowo specjaliści S4E, które otrzymało autoryzację Huawei Authorized Learning Partner, wyszkolili w 2015 roku 156 inżynierów.

Dzianis Kashko
członek zarządu ds. handlowych, Comtegra

W niektórych zastosowaniach, np. systemach HPC przygotowywanych dla edukacji, bardzo istotny jest koszt liczony per procesor. Dlatego przeprowadziliśmy dokładną analizę rynku, badając stosunek ceny do wydajności rozwiązań serwerowych różnych producentów. W tym zestawieniu Huawei okazał się liderem, co przesądziło o wprowadzeniu tej marki do naszej oferty. Klienci, którzy zdecydowali się na wdrożenie rozwiązań tego producenta, są zadowoleni. Pewną trudnością we współpracy z Huawei są różnice kulturowe, ale w ich przezwyciężeniu skutecznie pomaga dystrybutor rozwiązań tego producenta w Polsce, firma S4E.