Nowy Showroom Samsung B2B znajduje się w warszawskiej centrali firmy, do której producent przeprowadził się rok temu. Ma pełnić ważną rolę w biznesie resellerów i integratorów. Prezentuje przykłady rozwiązań dla różnych branż, począwszy od handlu, przez transport i biura, po hotele oraz gastronomię. W większości z nich dużą rolę odgrywają profesjonalne wyświetlacze i komunikacja wizualna.

Miejsce zostało zbudowane specjalnie dla partnerów producenta, a także ich klientów, których mogą tam zapraszać resellerzy i integratorzy. Tym samym showroom stanowi wartościowe i unikalne narzędzie edukacyjne oraz wspomagające sprzedaż. Umożliwia bezpośrednie poznanie nowych rozwiązań i sprawdzenie, jakie są ich możliwości oraz sposób działania. Ułatwia zdobycie wiedzy o tym, jakie elementy systemu wybrać oraz jak najlepiej je rozmieścić i połączyć w konkretnych przypadkach. I wreszcie, last but not least, pokazuje, jak wygląda finalna instalacja i jakie robi wrażenie. To dużo lepszy sposób niż słowne przekonywanie klienta do wdrożenia.

Z naszych doświadczeń wynika, że wizyta w showroomie przyspiesza proces decyzyjny klienta. To jest często kropka nad i, która decyduje o podpisaniu kontraktu – podkreśla Michał Ptak, menedżer działu wdrożeń biznesowych w Samsung Electronics Polska.

Rola showroomu może być też inna. Jeżeli reseller nie ma pomysłu, w jaki sposób wykorzystać dostępne rozwiązania, uwzględniając potrzeby klienta, może odwiedzić salę pokazową i wybrać coś dla niego. W showroomie oprócz oglądania stałych instalacji można tworzyć konfiguracje dla konkretnych klientów.

Kolejną funkcją salonu jest możliwość prezentacji własnych rozwiązań przez partnerów producenta. Dzięki temu dotrą oni ze swoją ofertą do szerszego grona klientów. W obiekcie odbywają się ponadto szkolenia tematyczne dla resellerów i ich klientów. Przy czym nowoczesna sala konferencyjna showroomu także pokazuje możliwości rozwiązań.