Nasz kraj staje się dla Synology jednym z kluczowych
rynków. Świadczy o tym między innymi niedawne utworzenie
w strukturach niemieckiego oddziału polskiego zespołu sprzedażowego
i marketingowego. Dzięki temu producent planuje 100-proc. wzrost sprzedaży
w porównaniu z rokiem ubiegłym. W ofercie autoryzowanych
dystrybutorów już teraz serwery tej marki cieszą się największym popytem
w segmencie NAS.

Strategia działania Synology na rok 2013 zakłada między
innymi położenie nacisku na szkolenia polskich resellerów i integratorów.
Partnerzy wytwórcy mogą też liczyć na jego dużą aktywność marketingową wśród
użytkowników końcowych. To niewątpliwie ułatwi sprzedaż serwerów tej marki
w Polsce. Zwłaszcza że w tegorocznej ofercie pojawi się kilka nowych
modeli serwerów NAS dla firm i end-userów, jak również nowe rozwiązanie do
monitoringu wideo. Partnerzy producenta mogą oczywiście spodziewać się też
kolejnych aktualizacji systemu operacyjnego DiskStation Manager. Synology
zapowiada poza tym nacisk na sprzedaż wydajnych modeli rack, które trafiły do oferty
w 2012 r. Generalnie wytwórca kontynuuje budowę oferty z myślą
o różnych segmentach rynku: odbiorcach domowych, małych i średnich
firmach oraz dużych przedsiębiorstwach.

 

Domowe centrum multimedialne

W segmencie urządzeń NAS dla domu lub niewielkiej firmy
najpopularniejsze w Polsce są produkty Synology z dwoma kieszeniami
na dyski. Wówczas DiskStation to nie tylko storage do przechowywania danych,
ale także centrum multimedialne, skąd multimedia są strumieniowo przesyłane do
innych urządzeń. Sporą zaletą jest możliwość dzielenia się ich zawartością ze
znajomymi czy rodziną. Stąd rosnąca popularność aplikacji mobilnych
i wbudowanych usług multimedialnych (zapewnianych przez Synology).
Mniejsze rozwiązania tej marki dla domu charakteryzuje energooszczędność oraz
niski poziom hałasu. Koszty eksploatacji obniża na przykład obsługa
zaplanowanego wyłączania-włączania czy możliwość hibernacji dysków.




Renata Krajewska

 

Product Manager, Synology

Synology oferuje swoim partnerom handlowym wysokiej jakości
urządzenia do zastosowania w środowiskach biznesowych. DiskStation umożliwia
stworzenie wydajnej pamięci masowej dostępnej dla wirtualnych serwerów.
Możliwość rozbudowy w przyszłości czy oferowania własnych usług serwisowych
zapewnia dalszy zarobek. Nasze wsparcie online oraz dodatkowe źródła wiedzy
ułatwiają użytkownikom instalację produktów, odciążając tym samym integratorów.
Partnerom proponujemy bliską współpracę, która pozwala zwiększyć sprzedaż, a także
dostęp do urządzeń testowych oraz wsparcie szkoleniowe i marketingowe.

 

Z kolei małe
i średnie firmy doceniają głównie funkcje biznesowe, takie jak
przydzielanie zaawansowanych uprawnień dostępu, czy prostą integrację
z istniejącą infrastrukturą (serwery Synology można bezproblemowo dołączać
do usług Active Directory czy LDAP). Dodatkowe funkcjonalności, takie jak
serwer Syslog, usługa VPN, usługa pocztowa, serwer stron internetowych, serwer
wydruku czy obsługa iSCSI, zwiększają efektywność biznesową. Bezpieczeństwo
dostępu do serwera i transferu danych zapewnia szyfrowanie wybranych
folderów, obsługa protokołu SSL, dwuetapowa weryfikacja praw dostępu czy
monitor zasobów. Dzięki wysłanym na czas powiadomieniom administrator może
odpowiednio wcześnie reagować na awarie.

 

400 TB od ręki

Dla dużych przedsiębiorstw
ważna jest nie tylko wydajność, bezpieczeństwo danych i integracja pamięci
masowej z istniejącą infrastrukturą, ale także to, żeby pamięć masową dało
się rozbudować w przyszłości. Decydując się na sprzęt Synology, firmy nie
muszą od razu inwestować w duże pojemności. Urządzenia z serii XS+
można łatwo rozbudować według zapotrzebowania (obecnie nawet do ponad 400 TB
danych). Dzięki wsparciu VMware’a, Citriksa czy Hyper-V produkty Synology można
zintegrować z istniejącym środowiskiem wirtualnym, dzięki czemu
zarządzanie pamięcią masową jest mniej złożone. Bezpieczeństwo danych
gwarantuje mechanizm High Availability, który zapewnia ciągłość działania
w przypadku awarii zasilania lub uszkodzenia dysków. Ten klaster dwóch
serwerów z mechanizmem przełączania awaryjnego oznacza dostęp do usług bez
przestojów.

Obecnie wiele osób ma
nowoczesne telefony i tablety, ale pojemność tych urządzeń jest
ograniczona. Będąc poza domem lub biurem, posiadacze wymienionego sprzętu także
chcą mieć dostęp do plików i możliwość ich udostępniania. Użytkownicy
NAS-ów Synology doceniają więc aplikacje tworzone z myślą o zdalnym
dostępie do danych za pomocą urządzeń mobilnych. Bez względu na to, czy są to
ważne arkusze z raportami, prezentacje handlowe lub prywatne zdjęcia czy
nagrania wideo, można się nimi dzielić lub przeglądać w dowolnej chwili.
Dostęp do danych w trakcie podróży służbowych jest często niezbędny, bo
biznes nie może przecież czekać.

 

Pięknie się różnić

Tym, czym Synology chce
się odróżniać od konkurencji, jest między innymi oprogramowanie: przyjazne,
z możliwością dostosowania do potrzeb użytkownika. Wraz z urządzeniem
klienci otrzymują bezpłatne aktualizacje systemu operacyjnego DiskStation
Manager, który jest stale rozwijany. Użytkownicy mogą zainstalować tylko
wybrane, potrzebne aplikacje i uruchamiać niezbędne dla danej firmy
usługi. Warto podkreślić, że większość produktów Synology daje możliwość
rozbudowy w przyszłości. Skalowalne są nawet modele z dwoma
kieszeniami, a nie tylko produkty biznesowe. Oznacza to niski koszt
początkowy inwestycji. W przypadku rozwoju firmy czy zapotrzebowania na
większą ilość pamięci masowej w przyszłości wystarczy dokupić jednostki
rozszerzające pojemność.

 

– Wysoką jakość popieramy argumentem w postaci niskiego
wskaźnika RMA. Aby zapewnić niezawodność, oferujemy redundancję sprzętu
i usług dla wielu modeli. Serwis SRSE dla urządzeń z serii XS+
przeznaczonych do pracy w środowisku biznesowym przyspiesza proces wymiany
produktów, co umożliwia zminimalizowanie czasu przestoju – podkreśla Renata
Krajewska, Product Manager w Synology.

 

Stacja chmura

Synology
oczywiście nie przeoczyło tego, że rozwiązania w chmurze są coraz bardziej
popularne. W przypadku chmury prywatnej producent oferuje usługę Cloud
Station, która zapewnia synchronizację plików na wielu urządzeniach. Wystarczy
uruchomić aplikację na DiskStation oraz zainstalować oprogramowanie klienckie
na komputerach czy urządzeniach przenośnych. Pliki edytowane na jednym
z urządzeń są automatycznie zmieniane na pozostałych. Dzięki temu zawsze,
kiedy użytkownik jest połączony z Internetem, ma także dostęp do
aktualnych danych z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Nie
musi przy tym obawiać się przypadkowego usunięcia ważnych danych. Może bowiem
zachować do 32 poprzednich wersji pliku i łatwo do nich powracać. Dostęp
do danych możliwy jest także bez połączenia z Internetem. Po ponownym
nawiązaniu połączenia edytowany plik zostanie automatycznie zaktualizowany.

Bezpieczną transmisję danych w przypadku transferu
przez Internet zapewnia protokół HTTPS. Można więc przesyłać dane kolegom
z zespołu, nawet będąc w podróży. Oczywiście nie ma problemu
z nadaniem uprawnienia dostępu do plików tylko wybranym użytkownikom.
Należy podkreślić, że chmura od Synology jest bezpieczna, gdyż dane znajdują
się na serwerze NAS użytkownika.

Cel: użytkownik domowy

Na całym świecie Synology od kilku lat odnotowuje 70-proc.
wzrost sprzedaży każdego roku. Poza Polską marka ma silną pozycję przede
wszystkim w segmencie konsumenckim. Z kolei na naszym rynku jest
szczególnie dobrze postrzegana w grupie małych i średnich firm.
Z tego względu zarząd Synology opracował strategię, która ma doprowadzić
do popularyzacji tajwańskich produktów wśród polskich użytkowników domowych.
W tym celu w najbliższym czasie można między innymi spodziewać się
debiutu kilku różnych serwerów NAS dla mniejszych biur oraz dla domu.
Z informacji pochodzących od dystrybutorów wynika, że producent należy do
rynkowej czołówki w tej grupie produktowej.

Dystrybucją Synology w Polsce zajmują się: AB, EPA
Systemy oraz Veracomp.